Oblačno
10°
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Ministerstvo kultúry zverejnilo vlastný covid semafor
Zdielať na

Ministerstvo kultúry zverejnilo vlastný covid semafor

BRATISLAVA / Ministerstvo kultúry zverejnilo vlastný covid semafor. súhrn protipandemických opatrení pre kultúru oficiálne vstúpi do platnosti už o pár dní, keď ho Úrad verejného zdravotníctva zapracuje a zverejní vo forme vyhlášky.

Na vytvorení kultúrneho semaforu spolupracovalo ministerstvo kultúry s konzíliom odborníkov a s predstaviteľmi a predstaviteľkami rôznych odvetví kultúrneho sektora, ktorých zastupoval Lumír Mati z Hudobnej únie Slovenska. Dokument sa rodil už počas zimy a finálnou sa stala jeho sedemnásta verzia. Na jeho základe môžu organizátori a organizátorky podujatí vedieť, v akej fáze a za akých podmienok môžu organizovať podujatia.

“Semafor pre kultúru nadväzuje na všeobecný COVID automat a jeho zóny a je rozdelený do siedmich stupňov, resp. farieb. Určuje počet návštevníkov na podujatí, potreby testov a tiež konzumáciu jedla či nápojov,” informovala ministerka kultúry Natália Milanová na dnešnej tlačovej konferencii po rokovaní vlády.

“Som rada, že sa nám podarilo zostaviť kultúrny semafor, vďaka ktorému môže kultúra začať postupne opäť ožívať a ktorý je zároveň zostavený tak, aby bola na prvom mieste bezpečnosť návštevníkov kultúrnych podujatí. Verím, že po uvoľnení opatrení nás čaká kultúrne leto, po ktorom túžime. Chcem sa poďakovať môjmu Korona Tímu na  ministerstve, predstaviteľom a predstaviteľkám kultúrneho sektora a konzíliu odborníkov za spoluprácu pri príprave kultúrneho semafora,” uviedla ministerka kultúry Natália Milanová.

COVID SEMAFOR MINISTERSTVA KULTÚRY - JEDNOTLIVÉ FARBY

Zelená farba (monitoring) 

Kapacita a počet návštevníkov - Max 1000 exteriér, 500 interiér
Odstupy dodržiavanie dištančných vzdialeností - Dodržiavať 2 m medzi osobami, to neplatí pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti a školské skupiny
Vstup na a odchod z podujatia - Regulované usádzanie podľa sektorov (prízemie, balkón, iné) s časovým odstupom a odstupom 2 m 
Interaktívna práca s publikom - Zákaz kontaktnej interaktívnej práce s publikom
Sedenie obecenstva - Bez obmedzení
Státie obecenstva - Bez obmedzení
Oznamy - Pri vstupe zabezpečiť oznam o povinnosti, že je potrebné nosiť prekrytie dýchacích ciest počas celej doby trvania podujatia, v prípade vzniku akútneho respiračného ochorenia (napr. horúčka, kašeľ, nádcha, sťažené dýchanie) je osoba povinná zostať v domácej izolácií; zverejniť na viditeľnom mieste oznam s informáciou – ak sa u osoby prejavia príznaky akútneho respiračného ochorenia, je potrebné telefonicky kontaktovať svojho ošetrujúceho lekára a opustiť miesto kultúrneho podujatia; zákaz podávania rúk; uviesť informáciu o maximálnom možnom počte návštevníkov.
Prekrytie horných dýchacích ciest (rúško, respirátor) - Vstup a pobyt v mieste podujatia umožniť len s prekrytím horných dýchacích ciest (napr. rúško, respirátor) v zmysle aktuálne platného nariadenia UVZ
Platobný styk - preferovanie bezkontaktných platieb
Predpredaj/predaj vstupeniek - V kamennej prevádzke sú preferované bezhotovostné formy platenia, preferované platenie cez online vstupenkový portál
Evidencia počtu návštevníkov - Organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet osôb aktuálne sa zúčastňujúcich na podujatí. Organizátor je povinný uchovávať telefonický a emailový kontakt návštevníkov po dobu dvoch týždňov od ukončenia podujatia za účelom dohľadania kontaktov v prípade vzniku ohniska nákazy a poskytnúť ich RUVZ.
Doprava na podujatie - odporúča sa individuálna doprava
Dezinfekcia rúk - Zabezpečiť pri vstupe a v mieste podujatia dávkovače na alkoholovú dezinfekciu a dezinfikovať si ruky, resp. zabezpečiť iný adekvátny spôsob dezinfekcie rúk; s povinnosťou použitia
Ochrana zamestnancov - Všetok personál kultúrneho podujatia povinne používa na pracovisku tvárové rúško; nevzťahuje sa na umelecký výkon, vytvoriť zóny pre jednotlivé  úbory tak, aby dochádzalo k minimálnej interakcii a k minimálnemu stretávaniu sa umelcov z jednotlivých súborov medzi sebou
Dezinfekcia rúk pre zamestnancov - Personál je povinný pravidelne vykonávať vlastnú dezinfekciu rúk
Testovanie na Covid-19 (zamestnanci a účinkujúci) - Vyžaduje sa, platnosť testu v zmysle aktuálne platného covid automatu
Oznámenia - Na všetky vstupy do priestorov viditeľne umiestniť oznam o povinnosti dodržiavať hygienické opatrenia
Vetranie - Organizátor je povinný zabezpečiť stály prísun dostatočného množstva čerstvého vzduchu do priestorov konania a odvod opotrebovaného vzduchu von zo všetkých priestorov, v ktorých prebieha hromadné podujatie a to priamym vetraním a odvetrávaním, alebo ventilačným systémom v režime núteného vetrania. Organizátorovi sa odporúča
používať germicidné žiariče ktoré budú slúžiť na rýchlu dezinfekciu priestorov. Filtračné zariadenia a čističky vzduchu, ktoré organizátor použije, musia obsahovať HEPA filter.
Hygienické zariadenia - Musia byť vybavené tekutým mydlom s dezinfekčným účinkom alebo mydlom a dezinfekčným prostriedkom a papierovými utierkami. V prípade prítomnosti sušiča rúk znemožniť jeho používanie a uviesť o tom oznam.
Dezinfekcia dotykových plôch - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Kostýmy, rekvizity, hudobné nástroje - Zvýšená údržba a dezinfekcia
Odstupy - javisko a hľadisko - Dodržiavať odporúčanú vzdialenosť priestoru medzi účinkujúcimi a divákmi - min. 2 m
Dezinfekcia priestorov - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Občerstvenie (bufety, raut, stravovacie zariadenia) - Ohlásenie príslušnému RÚVZ prevádzkovateľom cateringových služieb 72 hodín pred zahájením činnosti 
Prestávky počas predstavenia - bez obmedzení 
Skúšky/zhotovovanie záznamov a on-line prenos - Áno, podľa potreby

I. stupeň ostražitosti (žltá farba)

Kapacita a počet návštevníkov - Len sedenie 50 % kapacity, max 500 exteriér, max 250 interiér. 
Odstupy dodržiavanie dištančných vzdialeností - Dodržiavať 2 m medzi osobami, to neplatí pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti a školské skupiny 
Vstup na a odchod z podujatia - Regulované usádzanie podľa sektorov (prízemie, balkón, iné) s časovým odstupom a odstupom 2 m 
Interaktívna práca s publikom - Zákaz kontaktnej interaktívnej práce s publikom
Sedenie obecenstva - Zabezpečiť sedenie obecenstva s výnimkou osôb žijúcich v jednej domácnosti a školských skupín tak, že medzi obsadenými miestami ostane jedno miesto neobsadené, pričom sekvenciu obsadenia sedadiel odporúčame v radoch alternovať alebo zabezpečiť sedenie obecenstva len v každom druhom rade. 
Státie obecenstva - Zakázané
Oznamy - Pri vstupe zabezpečiť oznam o povinnosti, že je potrebné nosiť prekrytie dýchacích ciest počas celej doby trvania podujatia, v prípade vzniku akútneho respiračného ochorenia (napr. horúčka, kašeľ, nádcha, sťažené dýchanie) je osoba povinná ostať v domácej izolácií; zverejniť na viditeľnom mieste oznam s informáciou – ak sa u osoby prejavia príznaky akútneho respiračného ochorenia, je potrebné telefonicky kontaktovať svojho ošetrujúceho lekára a opustiť miesto kultúrneho podujatia; zákaz
podávania rúk; uviesť informáciu o maximálnom možnom počte návštevníkov. Rizikovým skupinám (osoby vo veku 60 a viac rokov, osoby s chronickým ochorením srdca, ciev, pľúc, obličiek a metabolického systému a osoby s oslabenou imunitou a tehotné ženy) sa odporúča zvážiť účasť s výnimkou už zaočkovaných osôb. 
Prekrytie horných dýchacích ciest (rúško, respirátor) - Vstup a pobyt v mieste podujatia umožniť len s prekrytím horných dýchacích ciest (napr. rúško, respirátor) v zmysle aktuálne platného nariadenia UVZ
Platobný styk - Preferované sú bezhotovostné formy platenia
Predpredaj/predaj vstupeniek - V kamennej prevádzke sú preferované bezhotovostné formy platenia, preferované platenie cez online vstupenkový portál 
Evidencia počtu návštevníkov - Organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet osôb aktuálne sa zúčastňujúcich na podujatí. Organizátor je povinný uchovávať telefonický a emailový kontakt návštevníkov po dobu dvoch týždňov od ukončenia podujatia za účelom dohľadania kontaktov v prípade vzniku ohniska nákazy a poskytnúť ich RUVZ.
Doprava na podujatie - Odporúča sa individuálna doprava
Dezinfekcia rúk - Zabezpečiť pri vstupe a v mieste podujatia dávkovače na alkoholovú dezinfekciu a dezinfikovať si ruky, resp. zabezpečiť iný adekvátny spôsob dezinfekcie rúk; s povinnosťou použitia
Ochrana zamestnancov - Všetok personál kultúrneho podujatia povinne používa na pracovisku tvárové rúško; nevzťahuje sa na umelecký výkon, vytvoriť zóny pre jednotlivé súbory tak, aby dochádzalo k minimálnej interakcii a k minimálnemu stretávaniu sa umelcov z jednotlivých súborov medzi sebou
Dezinfekcia rúk pre zamestnancov - Personál je povinný pravidelne vykonávať vlastnú dezinfekciu rúk
Testovanie na Covid-19 (zamestnanci a účinkujúci) - Personál je povinný pravidelne vykonávať vlastnú dezinfekciu rúk
Oznámenia - Na všetky vstupy do priestorov viditeľne umiestniť oznam o povinnosti dodržiavať hygienické opatrenia 
Vetranie - Organizátor je povinný zabezpečiť stály prísun dostatočného množstva čerstvého vzduchu do priestorov konania a odvod opotrebovaného vzduchu von zo všetkých priestorov, v ktorých prebieha hromadné podujatie a to priamym vetraním a odvetrávaním, alebo ventilačným systémom v režime núteného vetrania. Organizátorovi sa odporúča
používať germicidné žiariče ktoré budú slúžiť na rýchlu dezinfekciu priestorov. Filtračné zariadenia a čističky vzduchu, ktoré organizátor použije, musia obsahovať HEPA filter.
Hygienické zariadenia - Musia byť vybavené tekutým mydlom s dezinfekčným účinkom alebo mydlom a dezinfekčným prostriedkom a papierovými utierkami. V prípade
prítomnosti sušiča rúk znemožniť jeho používanie a uviesť o tom oznam. Vykonávať pravidelnú dezinfekciu priestorov.
Dezinfekcia dotykových plôch - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Kostýmy, rekvizity, hudobné nástroje - Zvýšená údržba a dezinfekcia
Odstupy - javisko a hľadisko - Dodržiavať odporúčanú vzdialenosť priestoru medzi účinkujúcimi a divákmi - min. 2 m
Dezinfekcia priestorov - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Občerstvenie (bufety, raut, stravovacie zariadenia) - Konzumácia v interiéri; 6 osôb pri stole alebo osoby z jednej domácnosti; 2 metre rozostupy medzi stolmi; ohlásenie príslušnému RÚVZ prevádzkovateľom cateringových služieb 72 hodín pred zahájením činnosť
Prestávky počas predstavenia - Bez obmedzení
Skúšky/zhotovovanie záznamov a on-line prenos - Áno, podľa potreby

II. stupeň ostražitosti (oranžová farba)

Kapacita a počet návštevníkov - Len sedenie a 50 % kapacity, max 500 exteriér, max 250 interiér
Odstupy dodržiavanie dištančných vzdialeností - Dodržiavať 2 m medzi osobami, to neplatí pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti a školské skupiny
Vstup na a odchod z podujatia - Regulované usádzanie podľa sektorov (prízemie, balkón, iné) s časovým odstupom a odstupom 2 m
Interaktívna práca s publikom - Zákaz kontaktnej interaktívnej práce s publikom
Sedenie obecenstva - Zabezpečiť sedenie obecenstva s výnimkou osôb žijúcich v jednej domácnosti a školských skupín tak, že medzi obsadenými miestami ostane
jedno miesto neobsadené, pričom sekvenciu obsadenia sedadiel odporúčame v radoch alternovať alebo zabezpečiť sedenie obecenstva len v každom druhom rade
Státie obecenstva - Zakázané
Oznamy - Pri vstupe zabezpečiť oznam o povinnosti, že je potrebné nosiť prekrytie dýchacích ciest počas celej doby trvania podujatia, v prípade vzniku akútneho respiračného ochorenia (napr. horúčka, kašeľ, nádcha, sťažené dýchanie) je osoba povinná ostať v domácej izolácií; zverejniť na viditeľnom mieste oznam s informáciou – ak sa u osoby  prejavia príznaky akútneho respiračného ochorenia, je potrebné telefonicky kontaktovať svojho ošetrujúceho lekára a opustiť miesto kultúrneho podujatia; zákaz podávania rúk; uviesť informáciu o maximálnom možnom počte návštevníkov. Rizikovým skupinám (osoby vo veku 60 a viac rokov, osoby s chronickým ochorením srdca, ciev, pľúc, obličiek a
metabolického systému a osoby s oslabenou imunitou a tehotné ženy) sa odporúča zvážiť účasť s výnimkou už zaočkovaných osôb.
Prekrytie horných dýchacích ciest (rúško, respirátor) - Vstup a pobyt v mieste podujatia umožniť len s prekrytím horných dýchacích ciest (napr. rúško, respirátor) v zmysle aktuálne platného nariadenia UVZ
Platobný styk - Preferované sú bezhotovostné formy platenia 
Predpredaj/predaj vstupeniek - V kamennej prevádzke sú preferované bezhotovostné formy platenia, preferované platenie cez online vstupenkový portál
Evidencia počtu návštevníkov - Organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet osôb aktuálne sa zúčastňujúcich na podujatí. Organizátor je povinný uchovávať telefonický a emailový kontakt návštevníkov po dobu dvoch týždňov od ukončenia podujatia za účelom dohľadania kontaktov v prípade vzniku ohniska nákazy a poskytnúť ich RUVZ.
Doprava na podujatie - Odporúča sa individuálna doprava
Dezinfekcia rúk - Zabezpečiť pri vstupe a v mieste podujatia dávkovače na alkoholovú dezinfekciu a dezinfikovať si ruky, resp. zabezpečiť iný adekvátny spôsob dezinfekcie rúk; s povinnosťou použitia
Ochrana zamestnancov - Všetok personál kultúrneho podujatia povinne používa na pracovisku tvárové rúško; nevzťahuje sa na umelecký výkon, vytvoriť zóny pre jednotlivé súbory tak, aby dochádzalo k minimálnej interakcii a k minimálnemu stretávaniu sa umelcov z jednotlivých súborov medzi sebou
Dezinfekcia rúk pre zamestnancov - Personál je povinný pravidelne vykonávať vlastnú dezinfekciu rúk
Testovanie na Covid-19 (zamestnanci a účinkujúci) - Vyžaduje sa, platnosť testu v zmysle aktuálne platného covid automatu
Oznámenia - Na všetky vstupy do priestorov viditeľne umiestniť oznam o povinnosti dodržiavať hygienické opatrenia
Vetranie - Organizátor je povinný zabezpečiť stály prísun dostatočného množstva čerstvého vzduchu do priestorov konania a odvod opotrebovaného vzduchu von zo všetkých priestorov, v ktorých prebieha hromadné podujatie a to priamym vetraním a odvetrávaním, alebo ventilačným systémom v režime núteného vetrania. Ogranizátorovi sa odporúča
používať germicidné žiariče ktoré budú slúžiť na rýchlu dezinfekciu priestorov. Filtračné zariadenia a čističky vzduchu, ktoré organizátor použije, musia obsahovať HEPA filter.
Hygienické zariadenia - Musia byť vybavené tekutým mydlom s dezinfekčným účinkom alebo mydlom a dezinfekčným prostriedkom a papierovými utierkami. V prípade
prítomnosti sušiča rúk znemožniť jeho používanie a uviesť o tom oznam. Vykonávať pravidelnú dezinfekciu priestorov. 
Dezinfekcia dotykových plôch - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Kostýmy, rekvizity, hudobné nástroje - Zvýšená údržba a dezinfekcia
Odstupy - javisko a hľadisko - Dodržiavať odporúčanú vzdialenosť priestoru medzi účinkujúcimi a divákmi - min. 2 m
Dezinfekcia priestorov - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Občerstvenie (bufety, raut, stravovacie zariadenia) - Konzumácia v interiéri; 4 osoby pri stole alebo osoby z jednej domácnosti; 2 metre rozostupy medzi stolmi;
ohlásenie príslušnému RÚVZ prevádzkovateľom cateringových služieb 72 hodín pred zahájením činnosti
Prestávky počas predstavenia - Bez obmedzení
Skúšky/zhotovovanie záznamov a on-line prenos - Áno, podľa potreby

I. stupeň varovania (ružová farba)

Kapacita a počet návštevníkov - Len sedenie a 50 % kapacity, max 500 exteriér, max 250 interiér vrátane podmienky 1. Povolené sú len podujatia, ktoré nie sú zamerané na
školopovinných maloletých alebo školské skupiny. Interiérové kiná sú v tomto stupni na národnej úrovni zakázané, na regionálnej úrovni platia uvedené kapacitné obmedzenia.
Odstupy dodržiavanie dištančných vzdialeností -  Dodržiavať 2 m medzi osobami, to neplatí pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti
Vstup na a odchod z podujatia - Regulované usádzanie podľa sektorov (prízemie, balkón, iné) s časovým odstupom a odstupom 2 m
Interaktívna práca s publikom - Zákaz kontaktnej interaktívnej práce s publikom
Sedenie obecenstva - Zabezpečiť sedenie obecenstva s výnimkou osôb žijúcich v jednej domácnosti tak, že medzi obsadenými miestami ostane jedno miesto
neobsadené, pričom sekvenciu obsadenia sedadiel odporúčame v radoch alternovať alebo zabezpečiť sedenie obecenstva len v každom druhom rade. 
Státie obecenstva - Zakázané
Oznamy - Pri vstupe zabezpečiť oznam o povinnosti, že je potrebné nosiť prekrytie dýchacích ciest počas celej doby trvania podujatia, v prípade vzniku akútneho respiračného ochorenia (napr. horúčka, kašeľ, nádcha, sťažené dýchanie) je osoba povinná ostať v domácej izolácií; zverejniť na viditeľnom mieste oznam s informáciou – ak sa u osoby prejavia príznaky akútneho respiračného ochorenia, je potrebné telefonicky kontaktovať svojho ošetrujúceho lekára a opustiť miesto kultúrneho podujatia; zákaz
podávania rúk; uviesť informáciu o maximálnom možnom počte návštevníkov. Rizikovým skupinám (osoby vo veku 60 a viac rokov, osoby s chronickým ochorením srdca, ciev, pľúc, obličiek a metabolického systému a osoby s oslabenou imunitou a tehotné ženy) sa odporúča zvážiť účasť s výnimkou už zaočkovaných osôb. 
Prekrytie horných dýchacích ciest (rúško, respirátor) - Vstup a pobyt v mieste podujatia umožniť len s prekrytím horných dýchacích ciest (napr. rúško, respirátor) v zmysle aktuálne platného nariadenia UVZ.
Platobný styk - Preferované sú len bezhotovostné formy platenia
Predpredaj/predaj vstupeniek - V kamennej prevádzke sú povolené len bezhotovostné formy platenia, preferované platenie cez online vstupenkový portál 
Evidencia počtu návštevníkov - Organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet osôb aktuálne sa zúčastňujúcich na podujatí. Organizátor je povinný uchovávať
telefonický a emailový kontakt návštevníkov po dobu dvoch týždňov od ukončenia podujatia za účelom dohľadania kontaktov v prípade vzniku ohniska nákazy a poskytnúť ich RUVZ.
Doprava na podujatie - Odporúča sa individuálna doprava
Dezinfekcia rúk - Zabezpečiť pri vstupe a v mieste podujatia dávkovače na alkoholovú dezinfekciu a dezinfikovať si ruky, resp. zabezpečiť iný adekvátny spôsob dezinfekcie rúk; s povinnosťou použitia; kontrola zo strany organizátora
Ochrana zamestnancov - Všetok personál kultúrneho podujatia povinne používa na pracovisku tvárové rúško; nevzťahuje sa na umelecký výkon, vytvoriť zóny pre jednotlivé súbory tak, aby dochádzalo k minimálnej interakcii a k minimálnemu stretávaniu sa umelcov z jednotlivých súborov medzi sebou
Dezinfekcia rúk pre zamestnancov - Personál je povinný pravidelne vykonávať vlastnú dezinfekciu rúk
Testovanie na Covid-19 (zamestnanci a účinkujúci) - Vyžaduje sa, platnosť testu v zmysle aktuálne platného covid automatu
Oznámenia - Na všetky vstupy do priestorov viditeľne umiestniť oznam o povinnosti
dodržiavať hygienické opatrenia
Vetranie - Organizátor je povinný zabezpečiť stály prísun dostatočného množstva čerstvého vzduchu do priestorov konania a odvod opotrebovaného vzduchu von zo všetkých priestorov, v ktorých prebieha hromadné podujatie a to priamym vetraním a odvetrávaním, alebo ventilačným systémom v režime núteného vetrania. Organizátorovi sa odporúča
používať germicidné žiariče ktoré budú slúžiť na rýchlu dezinfekciu priestorov. Filtračné zariadenia a čističky vzduchu, ktoré organizátor použije, musia obsahovať HEPA filter
Hygienické zariadenia - Musia byť vybavené tekutým mydlom s dezinfekčným účinkom alebo mydlom a dezinfekčným prostriedkom a papierovými utierkami. V prípade
prítomnosti sušiča rúk znemožniť jeho používanie a uviesť o tom oznam. Vykonávať pravidelnú dezinfekciu priestorov. Vysoko odporúčaná je varianta toaliet so splachovacím zariadením
Dezinfekcia dotykových plôch - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Kostýmy, rekvizity, hudobné nástroje - Zvýšená údržba a dezinfekcia
Odstupy - javisko a hľadisko - Dodržiavať odporúčanú vzdialenosť priestoru medzi účinkujúcimi a divákmi - min. 2 m
Dezinfekcia priestorov - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Občerstvenie (bufety, raut, stravovacie zariadenia) - Konzumácia v exteriéri, 2 metre rozostupy medzi stolmi; ohlásenie príslušnému RÚVZ prevádzkovateľom cateringových služieb 72 hodín pred zahájením činnosti
Prestávky počas predstavenia - Áno, podľa potreby
Skúšky/zhotovovanie záznamov a on-line prenos - Áno, podľa potreby

II. stupeň varovania (červená farba)

Kapacita a počet návštevníkov - Len sedenie a 50 % kapacity, 200 exteriér, max 150 interiér vrátane podmienky 1. Povolené sú len podujatia, ktoré nie sú zamerané na
školopovinných maloletých alebo školské skupiny. Interiérové kiná sú v tomto stupni na národnej úrovni zakázané, na regionálnej úrovni platia uvedené kapacitné obmedzenia.
Odstupy dodržiavanie dištančných vzdialeností - Dodržiavať 2 m medzi osobami, to neplatí pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti
Vstup na a odchod z podujatia - Regulované usádzanie podľa sektorov (prízemie, balkón, iné) s časovým odstupom a odstupom 2 m
Interaktívna práca s publikom - Zákaz kontaktnej interaktívnej práce s publikom
Sedenie obecenstva - Zabezpečiť sedenie obecenstva s výnimkou osôb žijúcich v jednej domácnosti tak, že medzi obsadenými miestami ostane jedno miesto
neobsadené, pričom sekvenciu obsadenia sedadiel odporúčame v radoch alternovať alebo zabezpečiť sedenie obecenstva len v každom druhom rade. 
Státie obecenstva - Zakázané
Oznamy - Pri vstupe zabezpečiť oznam o povinnosti, že je potrebné nosiť prekrytie dýchacích ciest počas celej doby trvania podujatia, v prípade vzniku akútneho respiračného ochorenia (napr. horúčka, kašeľ, nádcha, sťažené dýchanie) je osoba povinná ostať v domácej izolácií; zverejniť na viditeľnom mieste oznam s informáciou – ak sa u osoby prejavia príznaky akútneho respiračného ochorenia, je potrebné telefonicky kontaktovať svojho ošetrujúceho lekára a opustiť miesto kultúrneho podujatia; zákaz podávania rúk; uviesť informáciu o maximálnom možnom počte návštevníkov. Rizikovým skupinám (osoby vo veku 60 a viac rokov, osoby s chronickým ochorením srdca, ciev, pľúc, obličiek a
metabolického systému a osoby s oslabenou imunitou a tehotné ženy) sa odporúča zvážiť účasť s výnimkou už zaočkovaných osôb.
Prekrytie horných dýchacích ciest (rúško, respirátor) - Vstup a pobyt v mieste podujatia umožniť len s prekrytím horných dýchacích ciest (napr. rúško, respirátor) v zmysle aktuálne platného nariadenia UVZ
Platobný styk - Preferované sú len bezhotovostné formy platenia
Predpredaj/predaj vstupeniek - V kamennej prevádzke sú povolené len bezhotovostné formy platenia, preferované platenie cez online vstupenkový portál
Evidencia počtu návštevníkov - Organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet osôb aktuálne sa zúčastňujúcich na podujatí. Organizátor je povinný uchovávať
telefonický a emailový kontakt návštevníkov po dobu dvoch týždňov od ukončenia podujatia za účelom dohľadania kontaktov v prípade vzniku ohniska nákazy a poskytnúť ich RUVZ.
Doprava na podujatie - Odporúča sa individuálna doprava
Dezinfekcia rúk - Zabezpečiť pri vstupe a v mieste podujatia dávkovače na alkoholovú dezinfekciu a dezinfikovať si ruky, resp. zabezpečiť iný adekvátny spôsob
dezinfekcie rúk; s povinnosťou použitia; kontrola zo strany organizátora
Ochrana zamestnancov - Všetok personál kultúrneho podujatia povinne používa na pracovisku tvárové rúško; nevzťahuje sa na umelecký výkon, vytvoriť zóny pre
jednotlivé súbory tak, aby dochádzalo k minimálnej interakcii a k minimálnemu stretávaniu sa umelcov z jednotlivých súborov medzi sebou
Dezinfekcia rúk pre zamestnancov - Personál je povinný pravidelne vykonávať vlastnú dezinfekciu rúk
Testovanie na Covid-19 (zamestnanci a účinkujúci) - Vyžaduje sa, platnosť testu v zmysle aktuálne platného covid automatu
Oznámenia - Na všetky vstupy do priestorov viditeľne umiestniť oznam o povinnosti dodržiavať hygienické opatrenia
Vetranie - Organizátor je povinný zabezpečiť stály prísun dostatočného množstva čerstvého vzduchu do priestorov konania a odvod opotrebovaného vzduchu von zo všetkých priestorov, v ktorých prebieha hromadné podujatie a to priamym vetraním a odvetrávaním, alebo ventilačným systémom v režime núteného vetrania. Ogranizátorovi sa odporúča
používať germicidné žiariče ktoré budú slúžiť na rýchlu dezinfekciu priestorov. Filtračné zariadenia a čističky vzduchu, ktoré organizátor použije, musia obsahovať HEPA filter.
Hygienické zariadenia - Musia byť vybavené tekutým mydlom s dezinfekčným účinkom alebo mydlom a dezinfekčným prostriedkom a papierovými utierkami. V prípade
prítomnosti sušiča rúk znemožniť jeho používanie a uviesť o tom oznam. Vysoko odporúčaná je varianta toaliet so splachovacím zariadením
Dezinfekcia dotykových plôch - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Kostýmy, rekvizity, hudobné nástroje - Zvýšená údržba a dezinfekcia 
Odstupy - javisko a hľadisko - Dodržiavať odporúčanú vzdialenosť priestoru medzi účinkujúcimi a divákmi - min. 2 m
Dezinfekcia priestorov - Povinne pred každým podujatím a priebežne počas podujatia
Občerstvenie (bufety, raut, stravovacie zariadenia) - Konzumácia v exteriéri, 2 metre rozostupy medzi stolmi; ohlásenie príslušnému RÚVZ prevádzkovateľom cateringových služieb 72 hodín pred zahájením činnosti
Prestávky počas predstavenia - Áno, podľa potreby
Skúšky/zhotovovanie záznamov a on-line prenos - Áno, podľa potreby

V III. stupni varovania (bordová farba ) a v IV. stupni varovania (čierna farba) covid automatu sú všetky kultúrne podujatia zakázané. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy