Zatiahnuté
15°
Bratislava
Monika
7.5.2024
Poslanci chcú menej bilboardov na cestách
Zdielať na

Poslanci chcú menej bilboardov na cestách

Zdroj: SITA

BRATISLAVA / Podpredsedníčka národnej rady Renáta Zmajkovičová (Smer-SD) opätovne prichádza do parlamentu s návrhom na obmedzenie bilbordov pri cestách. Tentoraz návrh predkladá spolu so straníckym kolegom, poslancom parlamentu a žilinským primátorom Igorom Chomom. Ako povedala Zmajkovičová, reklamný smog čoraz viac nepríjemne zahaľuje Slovenskú republiku.

"Mení sa ráz krajiny a miest, ktoré sú prekryté nevhodnými reklamnými pútačmi," uviedla Renáta Zmajkovičová. "Všade na vôkol sme zaplavení reklamnými zariadeniami, ktoré sú neraz postavené bez súhlasu stavebného úradu. Štát a samospráva majú zviazané ruky,“ dodala. 

Súčasný zákon podľa nej nie je vyhovujúci. "Príkladom nedostatočnej legislatívy prenesenej v praxi sú reklamné zariadenia, ktoré nie sú jednoznačne pevne spojené so zemou, čím de facto obchádzajú podmienky a povinnosti stavebného zákona,“ upozornila s tým, že nadmerný počet reklamných pútačov taktiež vytvára vizuálny smog, ktorý znižuje kvalitu života v spoločnosti a zaťažuje životné prostredie.

Nový pojem

Nová úprava má podľa Zmajkovičovej zaviesť pojem "reklamná stavba“, ktorý spresňuje doterajší nejednoznačný výklad pevného spojenia so zemou a zahŕňa už aj informačné, reklamné a propagačné zariadenia, ktoré doteraz neboli stavbami

Nová úprava neráta ani s vytvorením tzv. ochranných zón. Hlavným cieľom pôvodného návrhu z roku 2012 bolo totiž presne vymedziť, kde nie je možné umiestňovať reklamu.

Návrh Zmajkovičovej a Chomu čiastočne definuje pásmo, v ktorom sa sprísňujú podmienky pre umiestnenie reklamných stavieb. Má to byť priestor mimo obcí a miest pri diaľniciach, cestách pre motorové vozidlá a cestách I. triedy, ktoré sú medzinárodným cestným ťahom. Toto pásmo má byť 100 metrov od cesty.

Konštruktívna diskusia

"Vítame iniciatívu a snahu o sprehľadnenie legislatívneho rámca pre vonkajšiu reklamu. Sme pripravení na konštruktívnu diskusiu a ochotní zakomponovať do návrhu naše praktické skúsenosti," uviedol predseda predstavenstva JOJ Media House, a.s., Richard Flimel. Spoločnosť je stopercentným akcionárom najväčšieho poskytovateľa vonkajšej reklamy na Slovensku, Akzent BigBoard, a.s.

Najčítanejšie správy