Skoro jasno
Jarmila
28.4.2024
Objavili planétu podobnú Zemi. Je blízko, ale nie je obývateľná

Objavili planétu podobnú Zemi. Je blízko, ale nie je obývateľná

MYS CANAVERAL / Vedci z NASA našli kamennú exoplanétu najbližšiu k našej slnečnej sústave. Má názov HD 219134b a nachádza sa 21 svetelných rokov od Zeme v súhvezdí Cassiopeia, v blízkosti Polárky. Je síce väčšia ako naša planéta, ale keďže je veľmi blízko k svojej materskej hviezde, život na nej nie je možný.

Planétu prvýkrát zazreli s Galileovým ďalekohľadom na Kanárskych ostrovoch. Následne si vedci objav overili aj Spitzerovým vesmírnym ďalekohľadom.

Planéta je pokladnicou astronomických dát, ktorá vedcov zabaví na najbližšie roky. Tvrdia, že ju budú môcť ľahko pozorovať zo Zeme.

Je totiž v ideálnom uhle, keď prechádza popred svoju hviezdu, vďaka čomu môžu pokojne skúmať jej veľkosť a zloženie. Tieto typy planét sú podľa vedca Michaela Wernera "hodné zlata".

Planéta neobieha okolo Slnka, nachádza sa v inom hviezdnom systéme, ide teda o exoplanétu. NASA v júli potvrdila nález až 1879 exoplanét, píše CNN

V zóne života

Nedávno vedci pomocou Keplerovho teleskopu našli prvú exoplanétu, ktorá je porovnateľná veľkosťou aj vzdialenosťou od svojej hviezdy so Zemou.

Planéta má názov Kepler - 452b a od Zeme je vzdialená 1 400 svetelných rokov. Novoobjavená planéta HD 219134b je teda so vzdialenosťou 21 svetelných rokov, oveľa bližšie.

Vedci pomocou Keplerovho teleskopu našli prvú exoplanétu, ktorá je porovnateľná veľkosťou aj vzdialenosťou od svojej hviezdy so Zemou, Kepler - 452b: