Polojasno
Žigmund
2.5.2024
Koniec sveta už v septembri. Astronómovia v tom majú jasno

Koniec sveta už v septembri. Astronómovia v tom majú jasno

BRATISLAVA / Na sociálnych sieťach sa šíri informácia o konci sveta, ktorý má nastať tento rok. Podľa nich v septembri do oblasti Portorika dopadne obrovský asteroid. Astronómovia ale tvrdia niečo iné.

Asteroid podľa informácií šíriacich sa po internete spôsobí peklo na Zemi - zemetrasenia i tsunami.

Vyhlásil to samozvaný prorok Efrain Rodriguez, ktorý tvrdí, že mu to povedal sám boh. Podľa neho asteroid padne medzi 22. a 28. septembrom.

O ničom nevedia

Astronómovia v tom majú jasno. "V skutočnosti veľké vedecké inštitúcie ako NASA, Európska agentúra i všetky observatória, neevidujú žiadne teleso, ktoré by mohlo na Zem dopadnúť, ani v septembri, ani v blízkej budúcnosti. V tomto ohľade sa určite nemusíme obávať, že by išlo o pravdivé správy," vysvetľuje astronóm Karol Petrík.

V zvestiach sa ale hovorí, že kompetentní všetko taja, aby nevyvolali medzi ľuďmi paniku. Spomína sa tam aj to, že sa všetko začne v urýchľovači v CERN-e a následne má nastať Nový svetový poriadok. "Takáto možnosť určite neexistuje. Vedecká komunita je síce na politickej vôli závislá, ale je nezávislá natoľko, že informácie sa dokážu šíriť aj bez vôle politických špičiek," hovorí Petrík.

Menšie hrozby

Na tieto fámy reagoval aj hovorca NASA. Povedal, že žiadny obrovský asteroid sa na nás nerúti a najbližších niekoľko sto rokov ani rútiť nebude, píše Tech Times.

Menšie telesá sa ale občas v blízkosti našej planéty objavia. Výnimkou nie je ani tento rok.

"Je pravdou, že okolo Zeme sa nachádzajú objekty, ktoré nás ohrozujú. Takýto prípad nastal v marci, keď sme objavili teleso, ktoré sa približovalo k nám, ale až po najtesnejšom priblížení - vtedy bolo asi 61 tisíc kilometrov od Zeme, čo bolo najbližšie. Malo veľkosť asi autobusu. Takéto teleso je dosť veľké na to, aby spôsobilo veľkú katastrofu," priznáva astronóm.

Takýto asteroid by ale nespôsobil koniec sveta. Išlo by o katastrofu na lokálnej úrovni.

Čo na údajný koniec sveta hovoria astronómovia? Pozrite si analýzu z Novín o 17tej: