Na Alzheimerovej chorobe sa môže podieľať náš imunitný systém

WASHINGTON / Imunitný systém je úzko prepojený s Alzheimerovou chorobou. Americkí vedci z Duke University prišli s prelomovým zistením, ktoré by mohlo viesť k vývoju nových postupov v liečbe tejto najbežnejšej formy demencie.

Vedci v štúdii, ktorá bola publikovaná v Journal of Neuroscience tvrdia, že niektoré bunky imunitného systému, ktoré za normálnych okolností chránia mozog, začali postupne spotrebovávať kľúčovú živinu - arginín.

Počas testov na myšiach, boli výskumníci schopný tento proces blokovať malými molekulami liečiva a zabránli tak stratám pamäti, píše Business Insider.

Hoci zatiaľ úloha buniek imunitného systému nie je úplne jasná, výsledky štúdie môžu výrazne pomôcť pri objasnení nových potenciálnych príčin vzniku Alzheimerovej choroby a zároveň otvára dvere novým stratégiám liečby.

"Ak je pre proces ochorenia spotreba arginínu skutočne taká dôležitá, možno by sme to mohli zablokovať a chorobu zvrátiť," povedala profesorka neurológie a hlavná autorka štúdie Carol Colton.

"Vďaka novým poznatkom sa na Alzheimerovu chorobu pozeráme úplne inak," dodala.

Nová zbraň

Vedci z University of Brisbane nedávno prišli s novou metódou liečby, ktorá má pomôcť pacientom s Alzheimerovou chorobou. Nádej vkladajú do ultrazvuku.

Novú metódu zatiaľ vedci testovali len na zvieratách, ale výsledky sú prekvapivo dobré čo sa týka čistenia beta-amyloidných plátov, ktoré sú podľa mnohých zistení priamou príčinou tejto choroby.

V minulosti sa ultrazvuk v kombinácii s injekciou mikrobubliniek, ktoré vibrujú v reakcii na zvukové vlny, používal na to, aby sa lieky dostali cez hematoencefalickú bariéru, ktorá je hranicou medzi krvným obehom a centrálnou nervovou sústavou. Vedci ale tvrdia, že aj sám ultrazvuk môže mať priaznivý vplyv na pamäť.

Po niekoľkých týždňoch liečenia vedci zistili, že ultrazvuk úplne odstránil pláty u 75 percent zvierat, a to bez zjavného poškodenia mozgového tkaniva.

Vyjadrenie odborníka na otázky ohľadom Alzheimerovej choroby si môžete pozrieť v nasledujúcom videu:

Zdroj: noviny.sk, Business Insider

05:00 Prvé oddelenie
05:25 Panelák
06:15 TIPOS INFO
05:10 Ferdo Mravec
05:35 Jahôdka a jej kamaráti II.
06:00 Marvin, stepujúci koník II.
05:10 Bod zlomu