Vedci objavili novú zbraň v boji proti Alzheimerovej chorobe

BRISBANE / Vedci veria, že objavili novú zbraň v boji proti Alzheimerovej chorobe. Nejde ale o lieky, nádej vkladajú do ultrazvuku.

Novú metódu zatiaľ vedci testovali len na zvieratách, ale výsledky sú prekvapivo dobré čo sa týka čistenia beta-amyloidných plátov, ktoré sú podľa mnohých zistení priamou príčinou tejto choroby.

Pamäť hlodavcov sa zlepšila. Tú vedci testovali pomocou bludiska.

V minulosti sa ultrazvuk v kombinácii s injekciou mikrobubliniek, ktoré vibrujú v reakcii na zvukové vlny, používal na to, aby sa lieky dostali cez hematoencefalickú bariéru, ktorá je hranicou medzi krvným obehom a centrálnou nervovou sústavou.

Ultrazvuk ako nová nádej

Nový výskum ale dokazuje, že ultrazvuk sám môže mať priaznivý vplyv na stav pamäte. "Neočakávali sme taký masívny efekt," povedal jeden z autorov výskumu Jürgen Götz z University of Queensland v austrálskom Brisbane. "Som nadšený," dodal.

Po niekoľkých týždňoch liečenia vedci zistili, že ultrazvuk úplne odstránil pláty u 75 percent zvierat, a to bez zjavného poškodenia mozgového tkaniva, píše The Guardian

Prekvapivé výsledky

Vedci sa dlhodobo nevedia zhodnúť na tom, či sú pláty príčinou alebo symptómom Alzheimerovej choroby. Experiment ukázal zlepšenie pamäti u myší. Testy odhalili, že pamäť liečených myší je na tom lepšie, ako pamäť tých neliečených.

Zdroj: SITA - mozog postihnutý Alzheimerom a zdravý mozog

Technika funguje tak, že stimuluje mikrogliálne bunky, ktoré sú súčasťou imunitného systému mozgu, aby pohltili a absorbovali pláty.

Chce to čas

Götz zdôraznil, že výskum je len v počiatočnom štádiu a je potrebných niekoľko rokov, kým sa metóda odskúša na ľuďoch.

Treba preskúmať vedľajšie účinky z dlhodobého hľadiska a na to, aby sa zistilo, aký úspech bude mať metóda u väčších a silnejších mozgov, bude potrebný ďalší výskum. Ďalším krokom je preto liečba oviec.

Vyjadrenie odborníka na otázky ohľadom Alzheimerovej choroby si môžete pozrieť v nasledujúcom videu:

Zdroj: noviny.sk, The Guardian

05:00 Prvé oddelenie
05:25 Panelák
06:15 TIPOS INFO
05:10 Ferdo Mravec
05:35 Jahôdka a jej kamaráti II.
06:00 Marvin, stepujúci koník II.
05:10 Bod zlomu