Skoro jasno
22°
Bratislava
Roland
9.5.2024
Podivný kšeft? Železnice propagujú výživový doplnok
Zdielať na

Podivný kšeft? Železnice propagujú výživový doplnok

BRATISLAVA / Štátna firma Železnice Slovenskej republiky má medzi svojimi reklamnými a propagačnými materiálmi špeciálny výživový doplnok z tekvice. Firma ho nakupuje cez verejnú súťaž od vybraného Slovenského výrobcu. Verejnú výzvu na ponuku najnižšej ceny pre špecifický olej už druhý rok vyhráva jediná firma, výrobca oleja. Železnice sú s tekvicovým olejom natoľko spokojné, že si kupujú aj teraz päťdesiat fliaš.

Železnice už 3. októbra zverejnili verejnú výzvu na cenovú ponuku pre 50 fliaš špecifického oleja, ktorý pôsobí na činnosť žliaz v ľudskom organizme. ŽSR má pre svoje reklamné a propagačné účely záujem výlučne o konkrétny olej od jedinej firmy.

Nutné zlo

Aj preto výzva na ponuku ceny je len ako sa hovorí nutné zlo, aby nákup mohli realizovať. Hoci ide o malú sumu, zrejme necelých 2 000 eur za 50 fliaš, aj teraz sa o zákazku uchádza výrobca a jeho dvaja predajcovia. Vyhral samozrejme výrobca oleja, ktorý olej ŽSR aj dodá.

Podľa železníc za ich výberom špecifického výživového produktu pre ich vlastné propagačné účely netreba vidieť žiadne konšpiračné teórie. Firma, ktorej ŽSR robí tekvicovým darčekom pre svojich významných zahraničných hostí propagáciu tvrdí, že určite sa cez ŽSR takto nechcela dostať k potenciálny zahraničným odberateľom. 

Neefektívny spôsob

Podľa marketingových odborníkov je takýto spôsob prezentácie Slovenska štátnou spoločnosťou aj cez výživový doplnok z tekvicového oleja z jódom viac menej neúčinný.   

"Nemyslím si, že je to efektívny spôsob propagácie. Existujú iné spôsoby, ako zaujať," tvrdí marketingový špecialista Marian Timoracký. TV JOJ oslovila všetky ministerstvá a ostatné štátne firmy. Žiadne z nich si takýto ani obdobný spôsob špecifickej propagácie pre svoje potreby nezabezpečujú.   

Súvisiace články

Najčítanejšie správy