Skoro jasno
23°
Bratislava
Florián
4.5.2024
Arogantní vodiči v MHD! Sťažovať sa treba takto...
Zdielať na

Arogantní vodiči v MHD! Sťažovať sa treba takto...

Dvere zabuchnuté rovno pred nosom, ošpliechaní čakajúci na zastávke, krik a hromženie. Aj to je realita cestovania v našich prostriedkoch hromadnej dopravy. Zisťovali sme preto, kto dohliada na správanie sa šoférov a kde sa môžete sťažovať vy - cestujúci.

Cestujúcich spokojne ošpliechal...

"Stál som na zastávke, išiel autobus a ešte naschvál zrýchlil, ošpliechal asi 10 ľudí, čo tam stáli..." "Nechcel mi predať lístok." "Mohli by byť viac priateľskí, sú strašne nepríjemní a agresívni."

Zdajú sa vám tieto reakcie ľudí povedomé? Možno máte podobné skúsenosti. Preto je dosť prekvapujúce, že práve vodiči hromadných dopravných prostriedkov chodia na školenia o slušnom správaní sa a komunikácii s cestujúcimi.

Školenia o slušnom správaní sa

"Už pri nástupe do zamestnania sa vodiči oboznamujú s "Etikou v správaní sa vodiča a prístupu k cestujúcim". Taktiež sa na každom školení preberá ústretovosť a vhodné správanie sa vodičov," informuje Dopravný podnik Bratislava.

Dokonca v rámci Železničnej spoločnosti Slovenska je rozbehnutý projekt vzdelávania zamestnancov prvého kontaktu so zákazníkom. Vzdelanie poskytujú zamestnancom aj interní lektori.

Čo treba robiť, ak...

Ak to však nepomôže a vodič sa voči vám správa neslušne, kričí na vás alebo vám nezastaví na označenej zastávke, máte právo sa sťažovať - zapíšte si však jeho zamestnanecké číslo a spoj, v ktorom ste sa viezli. Pri opakovanom porušovaní sa totiž voči drzým vodičom využívajú prísnejšie sankcie, čiže už nie napomenutie, ale finančný postih.

MHD v Bratislave

SITA/Ľudovít Vaniher

Súvisiace články