Dlhé dospávanie škodí telu rovnako ako nedostatok spánku, tvrdia vedci. Následkom môže byť aj smrť

Dlhé dospávanie škodí telu rovnako ako nedostatok spánku, tvrdia vedci. Následkom môže byť aj smrť

Archívna reportáž
embed kód
TORONTO / Podľa odborníkov sa ľudstvo nachádza uprostred epidémie nespavosti. Za tú je zodpovedné rýchle pracovného a životné tempo. Povinnosti si plníme na úkor spánku. Okrem zhoršenia zdravotného stavu môže nepravidelný spánok ôsobiť aj predčasnú smrť.

Vedci prišli na to, že nedostatok spánku je rovnako nezdravý ako jeho prebytok. Kompenzácia spánku počas víkendu tak nie je najlepšie riešenie. Najnovšia a doposiaľ najväčšia štúdia tieto tvrdenia potvrdila. 

Podľa štúdie je ideálny čas strávený spánkom sedem hodín. Nedostatok spánku pritom vedie k zníženej efektivite, k náladovosti a k nesústredeniu. V dlhodobom horizonte zvyšuje riziko kardiovaskulárnych ochorení, obezity či výskyt cukrovky. "Prirodzenou súčasťou starnutia je klesanie kognitívnych schopností. U ľudí, ktorí spali pravidelne len štyri hodiny, je to vidieť najviac, dokonca vykazujú rovnaké hodnoty ako tí, ktorí spali viac, ale sú o desať rokov starší," povedal vedúci štúdie, neurológ Conor Wild pre Daily Mail a dodal, že to isté platí aj pre ľudí, ktorí spia až príliš. 

Prespávanie má totiž za následok to, že naše telo zostane v akomsi spánkovom opare a trvá dlhšie, než sa dostane na bežnú pracovnú nôtu. "Ideálne je sa pohybovať okolo siedmich hodín. Akákoľvek väčšia odchýlka a nepravidelnosť telu škodí," dodal Wild. 

Pozrite si archívnu reportáž.

Zdroj: noviny.sk, Daily Mail

Najnovšie na JOJ.SK

Prečítajte si tiež

Mohlo by vás zaujímať

TV Program

05:30 Krimi
06:00 Noviny TV JOJ
06:35 SpongeBob v nohaviciach VIII.
05:00 Fórky, vtipky XXVII.
05:40 Súdna sieň
06:45 Súdna sieň
05:30 POLICAJTI V AKCII
06:15 Najlepší hamburger na svete
06:40 Veľké upratovanie: New York I.
05:10 Sherm a jeho mikróby
05:25 Ferdo Mravec
06:00 Altair v Hviezdnom kráľovstve
05:20 O myšce a medvědovi
06:50 Den na zkoušku
08:25 Jmenuji se Jerry