Skoro jasno
Jaroslava
26.4.2024
Objavili vírus, ktorý zabíja rakovinové bunky

Objavili vírus, ktorý zabíja rakovinové bunky

Kanadskí vedci vytvorili vírus, ktorý dokáže zabiť rakovinové bunky. Vyhľadáva ich po celom tele a zabíja. Podľa výskumníkov sa to podarilo vôbec po prvý raz. Veria, že tento objav by jedného dňa mohol zmeniť spôsob liečby rakoviny.

Vírusy, ktoré sa požívajú na ničenie rakovinových buniek nie sú novou myšlienkou. Pri predošlých pokusoch sa však tieto vírusy museli vstreknúť priamo do nádoru, aby ich ešte pred napadnutím nádorových buniek nezničil imunitný systém pacienta. Tento novoobjavený vírus dokáže vyhľadávať a napádať nádorové bunky, pričom do zdravého tkaniva nezasahuje. Informoval o tom časopis Nature.

Vírus počas experimentu na 23 pacientoch napádal iba nádorové bunky. Vedci ho vstrekli do krvi v rôznych dávkach. Z ôsmich pacientov, ktorí dostávali najvyššie dávky, sa vírus u siedmich rozmnožoval v ich nádoroch, nie však v zdravom tkanive. U šiestich pacientov vírusová infekcia zastavila ďalší nárast nádoru, rakovinu ale nevyliečila. Títo pacienti však dostali iba jednu dávku vírusu.

Isifa/ ilustračná foto

Vedci pre najnovšie pokusy modifikovali vírus vakcínie, ktorý je známy tým, že z neho vyvinuli vakcínu proti kiahňam. Rozmnožovanie vírusu s označením JX-594 je závislé od chemického postupu, ktorý je bežný pre niektoré druhy rakovinových buniek.

Profesor John Bell, vedúci výskumník z University of Ottawa, uviedol: "Toto je po prvý raz v histórii medicíny, keď sa vírusy použité pri liečbe ľudí po vnútrožilovom podaní účelovo rozmnožovali v rakovinovom tkanive."  Bell priznal, že spomínaný výskum je len na začiatku, ale na jeho obranu uviedol: "Verím, že raz vírusy a ďalšie biologické liečby naozaj zmenia náš prístup k liečeniu rakoviny".

Viac ako 2000 pacientok na Slovensku si každý rok vypočuje krutú diagnózu. Ide o rakovinu prsníkov. Je to zákerná choroba, no aj nad ňou sa dá vyhrať. A zatiaľ čo voľakedy sa bojovalo kozími výkalmi či žabami, v súčasnosti máme najmodernejšie spôsoby. Pozrite si VIDEO.