Jasno
Jarmila
28.4.2024
Ideálne miesto pre mimozemšťanov? Za planétou Neptún

Ideálne miesto pre mimozemšťanov? Za planétou Neptún

NOVÝ JUŽNÝ WALES, KALIFORNIA / V našej slnečnej sústave objavili ďalší mesiac. Patrí planéte Neptún a je štrnásty v poradí. Zachytilo ho kalifornské výskumné stredisko pomocou Hubblovho teleskopu.

Nepoznaný Kuiperov pás

Tento objav potvrdila na svojich webových stránkach aj NASA. Je to najmenší z mesiacov tejto planéty - v priemere má len 19 kilometrov. Mesiac s názvom "S 2004 N1" obehne Neptún za 23 hodín.

A práve za Neptúnom by mohol existovať mimozemský život. Už pred časom prišli s týmto tvrdením vedci z Austrálie. Odvolávali sa na neprebádanú časť našej vesmírnej sústavy - tzv. Kuiperov pás. "Netreba tvrdiť, že vo vesmíre sme úplne sami. Jednoducho sme si ich nemuseli všimnúť," myslí si astrofyzik Jacob Haqq-Misra. Jeho štúdie uverejňuje aj britský The Guardian.

Čosi nad Austráliou

Túto teóriu podporujú rôzne neidentifikovateľné objekty na oblohe. Austrálčan Drew Ryan najnovšie zachytil nad Empire Bay v Novom Južnom Walese svetelnú guľu, ktorá po pohybovala nízkou rýchlosťou a menila farby.

Muž, ktorý sa venuje fotografovaniu a natáčaniu bližšie nešpecifikovaných objektov, si myslí, že väčšina javov sa dá ľahko vysvetliť. Väčšina, ale nie jeho najnovší úlovok, píšu austrálske noviny The Daily Telegraph.

Objekt videli aj iní ľudia

Ryan videl spomínaný záhadný objekt na oblohe za posledné dva mesiace už viackrát. A nielen on. Mnoho ďalších ľudí mu to potvrdilo. Avšak, až nedávno sa mu podarilo objekt kvalitne zaznamenať.

Austrálčan je v úzkom spojení s niekoľkými nadšencami, ktorí sa zgrupujú v skupinách a neidentifikovateľnými objektmi sa zaoberajú. A niektorým sa zdá čudné, že Ryan nakrútil svetelnú guľu práve v deň, ktorý je známy aj ako deň fenoménu UFO.

Niečo medzi nebom a zemou

Austrálčan pre The Daily Telegraph povedal: "UFO sa mi podarilo natočiť viackrát, rovnako sa mi aj stáva, že sa ma ľudia pýtajú, čo vidím na ich vlastných záberoch, ale s týmto si neviem rady."

"Mnoho z videí, na ktoré sa pozerám, sa dá ľahko vysvetliť. Musíte vziať do úvahy použité vybavenie a software, aby ste mohli posúdiť autenticitu videa. Ale nepochybujem o tom, že tam hore sa dejú veci, ktoré sa nedajú vysvetliť. A to som v minulosti pracoval pre armádu, uzatvára Ryan.

Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.

ISIFA/ilustračné