Jasno
Lea
29.4.2024
Vedci objavili kostru nového dinosaura

Vedci objavili kostru nového dinosaura

Zem vydáva svoje poklady aj po desiatkach miliónov rokoch, a to najmä pre paleontológov. Vedci našli ďalšiu skladačku do rébusu evolúcie mäsožravých dinosaurov.

Nový druh skúmali vedci tri roky

V argentínskej Patagónii pred troma odkryli veľmi zachovalú kostru mäsožravého, asi 6 metrov veľkého dinosaura. Od roku 2009 skúmali vedci jeho lebku, kostru, stavce, celkovú stavbu tela a prišli na to, že ide o unikátny objav nového druhu dinosaura, ktorý žil na našej planéte pred 170 miliónmi rokov, už v druhohorách v období Jury (bol napríklad spoločníkom Diplodoca, Brachiosaura alebo najznámejšieho opereného pravtáka Archeopteryxa). S najväčšou pravdepodobnosťou to bol priamy predchodca druhu Tyranosaurus Rex. Vedci nový druh dinosaura pomenovali Eoabelisaurus mefi.

Vedci prepisujú zaužívané poučky

Kostru objavili vedci v pohorí Kondor, v argentínskej provincii Chubut, asi 800 kilometrov od Buenos Aires. Objav nového druhu dinosaura posúva existenciu mäsožravých dravcov z čeľade Abelisauridae o ďalších 70 miliónov rokov dozadu. Zároveň je jasné, že migrovali už v čase superkontinentu Pangea, v čase, keď sa iba začali od seba oddeľovať a formovať kontinenty.

Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti FACEBOOK a vyhrajte!

kostra dinosaura