Polojasno
16°
Bratislava
Gertrúda
19.5.2024
Znalec má problémy vyhotoviť posudok jácht V. Fruniho
Zdielať na

Znalec má problémy vyhotoviť posudok jácht V. Fruniho

Zdroj: TV JOJ

Na obe tieto plavidlá, ktoré sú v chorvátskom prístave Split, chýba dokumentácia o nadobúdacích a vlastníckych právach.

Súdny znalec má problémy vyhotoviť posudok jácht Vladimíra Fruniho, ktorého súd odsúdil v kauze nebankových subjektov na 11,5 roka väzenia a zároveň dostal trest prepadnutia majetku.

"Obvodný úrad v Bratislave (OÚ), ktorý je správcom zabaveného majetku na základe poverenia Špeciálneho súdu, musí ešte počkať na posudok. Problémy sú hlavne s technickými údajmi, ktoré musí znalec vyhotoviť." povedal prednosta OÚ Otto Galis.

Na obe tieto plavidlá, ktoré sú v chorvátskom prístave Split, chýba dokumentácia o nadobúdacích a vlastníckych právach. Bez nich nemôže znalec presne identifikovať, aký motor majú. Tieto lode môžu mať približne 20 druhov motorov.

"Spoločnosť, ktorá motor vyrobila vám neposkytne údaje, keď nepreukážete, že ste vlastníkom lode. Ak nebudeme mať presné údaje o plavidlách, nemôžeme ich predať," povedal Galis.

Podľa prednostu OÚ znalec musí zbierať informácie o motoroch cez internet, čo predlžuje vyhotovenie znaleckého posudku.

Práve chýbajúce doklady sťažujú vyhotovovanie posudku, na základe ktorého bude vypracovaná ponuka na predaj jácht a tiež dvoch motorových člnov. Tie už prepravili na Slovensko v decembri minulého roku.

Ak budú splnené všetky náležitosti, OÚ osloví s ponukou príspevkové a rozpočtové organizácie. Ak o lode neprejavia záujem, predaj uskutočnia prostredníctvom mimoriadneho výberového konania. Plavidlá získa ten, kto ponúkne najvyššiu cenu, povedal Galis.

Celý proces preberania Fruniho jácht sa začal pred vyše mesiacom v chorvátskom Splite. Lode boli premiestnené z vojenského do civilného prístavu. Obidve plavidla najskôr plánovali prepraviť na Slovensko. "Pre vysoké náklady, sme sa rozhodli, že ich predáme v Chorvátsku," povedal vtedy Galis.

Preprava len jednej z jácht by stála približne milión korún, čo je pri súčasnom technickom stave plavidiel, ktoré stáli asi 5 - 6 rokov zakotvené bez údržby, nerentabilné, dodal.

Pri preberaní jácht sa zúčastnili okrem súdneho znalca a prednostu OÚ aj predstavitelia Interpolu a pracovníci z pezinského Špeciálneho súdu.

Zdielať na

Najčítanejšie správy