Špeciálny uzáver vraj zachytí väčšinu ropy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR/AP
Śéf BP priznal, že havária vrtu zničila spoločnosť.
"Špeciálny (cylindrický) uzáver zachytil za uplynulých 24 hodín asi 10.000 barelov ropy, ktorú odvádza na povrch" povedal v rozhovore pre britskú televíziu BBC.
Na otázku, akú časť to predstavuje z celkového objemu vytekajúcej ropy, Hayward odpovedal: "V tejto chvíli je to ťažké povedať, ale očakávame, že to bude väčšina, zrejme veľká väčšina ropy."
Hayward v rozhovore priznal, že ropná havária spoločnosť BP zničila a dodal, že treba výrazne posilniť bezpečnostné opatrenia. On sám "má absolútne v úmysle zostať až do konca", v žiadnom prípade neplánuje odstúpiť. Je presvedčený, že BP ako spoločnosť "prežije túto búrku a vyjde z nej ešte silnejšia".
Nová mediálna kampaň BP, v ktorej sa spoločnosť ospravedlňuje za najväčšiu ropnú haváriu v dejinách USA, jej imidžu veľmi nepomohla, naopak si za ňu vyslúžila ďalšiu kritiku.
Šéf BP Tony Hayward v rozhlasovom, televíznom a internetovom inzeráte sľubuje, že spoločnosť napraví škodu, spôsobenú ropnou haváriou po výbuchu na podmorskom vrte BP dňa 20. apríla. Hovorí v ňom, že spoločnosť urobí "všetko čo môže, aby sa to už nikdy nestalo".
Reklamné šoty kritizoval aj prezident Barack Obama. Vyhlásil, že peniaze mali byť investované do odstraňovania ropy a na kompenzácie rybárom a ďalším ľuďom, ktorí prišli o prácu v dôsledku ropnej havárie v Mexickom zálive.
Hovorca spoločnosti BP Robert Wine povedal, že z financií vyčlenených na reakciu na ropnú haváriu nešiel do mediálnej kampane BP "ani cent". Nevedel však povedať, koľko kampaň stála.