Oblačno
10°
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
V Bratislave sa začal veľtrh stavebníctva Coneco
Zdielať na

V Bratislave sa začal veľtrh stavebníctva Coneco

BRATISLAVA / V Bratislave sa začal štvordňový veľtrh stavebníctva Coneco. Vystavuje na ňom 465 firiem z 13 krajín sveta.

Stavebníctvo zasiahol boom noviniek, a to nielen pokiaľ ide o základné stavebné materiály ale aj vybavenie interiérov.

Do popredia sa tlačia netradičné riešenia, ktoré vyhľadávajú aj odborníci.

"Chodia k nám architekti a dizajnéri, ktorí hľadajú luxusné produkty, aké na Slovensku ešte nie sú veľmi dostupné," hovorí obchodná manažérka Dáša Sklenková.

"Momentálne sme v štádiu, že sme aj my oslovovaní samotnými projektantskými firmami, sklárskymi spoločnosťami, pretože tento dopyt aj oni sami pociťujú," hovorí obchodný manažér Peter Bulko.

Dôležité požiadavky

Nie je to len o technických vymoženostiach a čoraz lepších materiáloch, ale aj o bezpečnosti pri práci či ochrane domov pred zlodejmi. Konkurenčný boj núti firmy stále prinášať niečo, čo tu ešte nebolo.

"Každý ten výrobca nám prináša v priemere 3 až 5 noviniek ročne," hovorí obchodný manažér Juraj Gubáni.

"Snažíme sa priniesť každý rok na Coneco nejakú novinku a nie je to jednoduché," dopĺňa konateľ spoločnosti Dušan Majer.

"Výrobcovia priebežne každý rok prinášajú množstvo noviniek," dodáva konateľ spoločnosti Tibor Dávid.

Čo je dôležité

Niekedy je to iba o vzhľadom inokedy o životnosti a takmer vždy o cene.

Skonštatovať sa dá s určitosťou jedno: Slováci túžia už nielen po ekonomicky a ekologicky výhodných stavbách ale aj po istej dávke luxusu, a to nielen pokiaľ ide o vzhľad, ale aj luxusu pri obsluhe.

Inteligentné sklo, ktoré sa dotykom zmení na nepriehľadné, nátery s 3D efektom či svietiacim efektom v tme, to je len zlomok toho, čo je dnes dostupné nielen vo svete, ale už aj u nás.

"Okrem iného sú v ponuke aj dizajnové krby, ktoré sú na plyn a klienti si môžu regulovať plameň prostredníctvom diaľkového ovládača," opisuje hovorkyňa Incheba, a.s. Martina Macková.

Novinky postupne

Na druhej strane aj samotné  firmy vedia, že domáci zákazník patrí stále k tým konzervatívnejším. Novinky víta s veľkou opatrnosťou.

"Časom ľudia prichádzajú na to, že aj parametre produktu sú veľmi dôležité a cena nehovorí o všetkom," zdôrazňuje Tibor Dávid.

"Zákazníci sa obávajú práve toho, že niečo takéto bude príliš veľká zmena, ale čím ďalej, tým viac sa nám darí zavádzať do interiérov tieto nové prvky," hovorí Sklenková.

"Vyhľadávajú novinky a keď vidia realizácie, ktoré boli urobené, tak sú tomu prístupnejší," hovorí Gubáni.

"Keď mu to správne vysvetlíte, tak bude prístupný," dodáva Majer.

Pozrite si reportáž: