Polojasno
Marcel
20.4.2024
Unikátny prírodný úkaz: Z neba pršali dážďovky, vedci našli vysvetlenie

Unikátny prírodný úkaz: Z neba pršali dážďovky, vedci našli vysvetlenie

OSLO / Nórsko hlási dážď dážďoviek. Tie objavil na snehu miestny biológ počas lyžovačky na juhu krajiny. Vedci tvrdia, že mohli padať spolu so zrážkami, do vzduchu sa dostali pre silný vietor.

Podľa britskej televízie BBC sú vedci presvedčení, že v niektorých častiach krajiny padali dážďovky z oblohy spolu so zrážkami.

Dážďovky si všimol učiteľ biológie Karsten Erstad počas lyžovačky v horách neďaleko mesta Bergen na pobreží krajiny. Biológov a meteorológov dážďovky na snehu na území južného Nórska prekvapil.

Dážďovky na snehu

"Videl som tisíce dážďoviek na snehu," cituje Erstada BBC. "Keď som ich chytil do ruky zistil som, že sú nažive," dodal. Erstada.

Erstad odniesol vzorku odborníkovi na životné prostredie Trondovi Haraldsenovi na inštitúte Bioforsk v Nórsku. "Je to fenomén, ktorý poznáme z literatúry. Je to po prvýkrát v mojej vedeckej kariére, čo sa to stalo na snehu," cituje Haralsena agentúra UPI.

Podľa vedcov sa dážďovky dostali do vzduchu počas silného vetra:

Tornádo dážďoviek

Vedci začínajú tušiť, že to nebude neobvyklý jav. Podľa profesora z univerzity v Göteborgu Christera Erseusa sa dážďovky dostali do vzduchu pre silný vietor. Jedna z teórií hovorí o o akejsi vzduchovej kapse. Iná teória hovorí o jave, ktorý pripomína tornádo, píše nórsky spravodajský portál nrk.com.

Červíky a dážďovky nepadajú len z neba. Niekedy sa objavia aj v potravinách. Chtiac, či nechtiac. Viaceré výskumy poukazujú na to, že konzumujeme naozaj všetko možné. Pozrite si archívnu reportáž Antona Adamčíka:

Z neba padali žaby

V roku 2005 prekvapili obyvateľov srbskej dediny Odžaci padajúce žaby. Poverčiví dedinčania si spomenuli na biblické znamenia a zľakli sa, že prišiel koniec sveta, napísal portál metoo.sk.

"Prišlo to ako blesk z jasného neba. Obrovský oblak len tak z ničoho nič. Mal veľmi zvláštny tvar aj farbu," povedala jedna z obyvateliek obce.