Reklamácia v reštaurácii. Keď káva nie je káva...

Zdroj: TV JOJ

17.08.2012 06:30 | Ak si kúpite topánky, ktoré sa vám rozpadnú, asi všetci vieme, čo treba urobiť. Zobrať blok a topánky reklamovať. Čo ale urobíte, ak si v reštaurácii objednáte obed a polievka bude studená, jedlo nechutné a chladené nápoje teplé. A čo urobíte, ak vám obsluha povie, že presne tak to má byť?

Reklamovať treba okamžite

"Majiteľ je povinný zverejniť reklamačný poriadok. Musí byť v súlade s občianskym zákonníkom," informuje tlačová hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošková. Reštauračné zariadenia sú špecifické, pretože tam sa jedlo prinesie, skonzumuje, a potom sa platí. "Hneď ho treba reklamovať, ako náhle konzument zistí nedostatky" tvrdí Krkošová. 

V princípe to je problematické. Čašník môže prísť a povedať, že to tak malo byť. Že napríklad káva má akurátnu teplotu i keď určite je studená. "Ja odporúčam z takého podniku odísť," hovorí tlačová hovorkyňa.

Dajme tomu, že zjeme tretinu a usúdime, že to naozaj nie je to, čo by to malo byť. "Spotrebiteľ musí hneď buď vzhľadom, konzistenciou, chuťou, alebo vôňou zistiť, či tam je nejaký problém," dodáva Krkošová. Podniky si veľmi rýchlo rozmyslia, či zákazníka odbijú, alebo mu výjdu v ústrety.

Právny predpis rieši gramáž

Ak človek reklamuje hneď tú polievku, mal by si počkať na druhú, alebo povie, že tú polievku vôbec nechce. "Musí sa spraviť náprava a záleží od občana, či si dá znova tú polievku, alebo si ju nedá. Najlepšie je ju odmietnuť, nekonzumovať," hovorí Krkošová.

Právny predpis rieši aj váhu jedla. "To je jediný zákon o cenách a zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý rieši takéto problémy. To znamená, že po príchode si pozriem gramáž, či je v surovom stave alebo v hotovom stave, názov jedla, cenu," tvrdí hovorkyňa. Ak má rezeň vážiť 150 gramov a je očividné, že toľko určite neváži, treba ho vrátiť.

Predávajúci je povinný spísať aj reklamačný poriadok a riešiť to. Ak sa to však nerieši, konzument môže podať sťažnosť na Úrad verejného zdravotníctva a ak nesedí gramáž, aj na inšpekciu.

Dôležitý je doklad o kúpe

Ako riešiť reklamácie vo fastfoodoch - tam si jedlo najprv kúpime a až potom zistíme, že je zlé. "Dôležitý je doklad o kúpe a reklamáciu treba uskutočniť do nasledujúceho dňa," hovorí Krkošová. "Treba byť náročným spotrebiteľom," dodala.

Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.

Autor: Iveta Minarovičová

Zdroj: noviny.sk

Súvisiace články


Nenechajte si ujsť

Ďakujeme za vaše názory

Dokonalé zobrazenie na všetkých zariadeniach

#

Reklama

Kontakt