Jasno
17°
Bratislava
Viktória
10.5.2024
Internet nikdy nepoužilo 14 percent obyvateľov EÚ, ako sú na tom Slováci?
Zdielať na

Internet nikdy nepoužilo 14 percent obyvateľov EÚ, ako sú na tom Slováci?

BRATISLAVA / Najnovší prieskum Eurostatu ukázal, že 14 percent Európanov ešte nikdy nepoužilo internet. Na Slovensku je to 15 percent. Najviac, až tretina obyvateľstva, doteraz nepoužila internet v Bulharsku, kým naopak v Dánsku a Luxembursku sú to len dve percentá ľudí. Internetové návyky sa líšia aj medzi generáciami.

Zatiaľ čo internet používa pravidelne 96 percent mladých vo veku 16 až 24 rokov, v kategórii starších ľudí vo veku od 55 do 74 rokov je to len vyše polovica. Informovalo o tom zastúpenie Európskej komisie na Slovensku. 

Najviac surfovali cez laptop

Osem z desiatich používateľov internetu v EÚ surfovalo v roku 2016 cez mobilný telefón. Na Slovensku to bolo o niečo menej, 71 percent. Viac užívateľov sa na Slovensku pripájalo cez laptop, a to 73 percent, kým priemer EÚ je 64 percent. V tomto roku malo až 85 percent európskych domácností prístup k internetu z domu, na Slovensku to bolo 81 percent.

Tento podiel sa postupne zvyšoval od roku 2007, kedy malo prístup na internet len 55 percent domácností. Za posledný rok poskytlo viac ako 70 percent používateľov internetu v EÚ online nejaký druh osobných informácií.

Odmietajú prístup k údajom

Mnohí používatelia ale vykonávajú rôzne opatrenia na kontrolu prístupu k týmto informáciám. Takmer polovica z nich odmietla povoliť používanie osobných informácií na reklamné účely a 40 percent z nich si nastavilo obmedzený prístup k ich profilu alebo obsahu na sociálnych sieťach. Okrem toho, 37 percent používateľov internetu číta vyhlásenia o ochrane osobných údajov pred poskytnutím osobných informácií a 31 percent obmedzuje prístup k ich geografickej polohe.

Medzi mladšou a staršou generáciou je rozdiel

Najpopulárnejšie činnosti vykonávané na internete pre používateľov vo všetkých vekových skupinách sú komunikácia elektronickou poštou a vyhľadávanie informácií o tovare a službách. Najväčšie rozdiely medzi mladými a staršími ľuďmi boli zistené pri iných komunikačných aktivitách, ako sú napríklad sociálne siete, telefonovanie cez internet, sledovanie videí či počúvanie hudby cez internet.

Súvisiace články