Do reštaurácií mieri nová vlna čašníkov - roboti
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: JanneM/ilustračné
Český tím pracuje na prototype čašníka-robota
Chodíte do svojho obľúbeného baru, aby ste si niečo vypili, ale tiež, aby ste sa porozprávali napríklad s obsluhou?
Tak by ste si mali dať pozor, aby tam v blízkej budúcnosti nezamestnali robotov. Pracujú ako o život, ani na chvíľu sa nezastavia, a je s nimi zábava.
Obdobné systémy testujú vývojári aj inde na svete, český tím tvrdí, že ich technológia má ďaleko vyššiu úžitkovú hodnotu.
Je to úplne jednoduché – hosť si pri vstupe pri automate nabije svoju elektronickú peňaženku, posadí sa za stôl, pomocou dotykového displeja si objedná a čaká, až sa ozve napríklad „Veziem dobroty k stolu číslo šesť.“
To už sa blíži čašník-robot s plným podnosom. Vie presne, kam má zamieriť.
Systém je pripravený tak, aby sa čašníci nemohli zraziť. Vývojári pamätali aj na možný stret napríklad s podguráženým hosťom. Robot hlasom upozorní, že nemôže pokračovať v ceste. Kričať začne v tom prípade, ak sa ho niekto snaží vychýliť z cesty alebo dokonca ukradnúť.
Spolu bude robot ovládať približne 100 fráz. Bude ich aj striedať, aby neunavil hostí.
S prototypom chce firma prísť v roku 2008, záležať bude na peniazoch, aj na tom, či sa nájde záujemca.
Podobná reštaurácia funguje aj v Londýne, kde je záujem obrovský. Stôl si tam musíte zarezervovať aj rok dopredu.