Skoro jasno
Bratislava
Jaroslav
27.4.2024
Pražskí radní si dnes vyskúšali cestu do práce vlakom, MHD a na bicykli
Zdielať na
Zahraničie

Pražskí radní si dnes vyskúšali cestu do práce vlakom, MHD a na bicykli

Zdroj: ČTK/Martin Štěrba

V rámci Európskeho týždňa mobility sa českí radní vybrali do práce na bežných dopravných prostriedkoch.

Pražskí radní si dnes vyskúšali cestu do práce mestskou hromadnou dopravou, vlakom alebo na bicykli. Podľa ČTK sa k nim pripojil takisto riaditeľ Dopravného podniku hlavného mesta Prahy Martin Dvořák.

Zúčastnení chceli v rámci Európskeho týždňa mobility zhodnotiť cestovanie po pražskej metropole rôznymi spôsobmi. Dvořák si pochvaľoval rannú cestu vlakom City Elephant, tým ale ľudia na tejto trati v pondelok bežne necestujú.

"Nejazdí tam pravidelne každý deň," pripustil Radek Joklík z tlačového oddelenia Českých dráh.

Dvořák šiel totiž linkou, kde nie je garantovaný dvojpodlažný voz. "Na týchto trasách sa objavujú vo chvíľach, keď sú voľné," uviedol Joklík.

Riaditeľ cestu označil za bezproblémovú a komfortnú. Dvořák býva v centre a do práce sa v iné dni dopravuje metrom alebo autom. "V centre je najlepšie ísť pešo alebo metrom," povedal.

"Prišli sme presne na čas, musím povedať, že by sme prišli aj skôr, keby sa nestavali nové železničné stavby," prezradil radný Radovan Šteiner (ODS). Radný šiel do práce vlakom z Klánovic a potom nízkopodlažným trolejbusom.

"Kopírovali jsme Českobrodskú cestu, kde bola kolóna aut. Keby vyšiel paralelne s nami automobil, nemal by šancu," dodal Šteiner. V bežný deň ale radní jazdia do práce metrom alebo autom.

Radný Peter Štěpánek (Strana zelených) vyrazil do zamestnania na bicykli. Jazdí takto z Kavčích hor každý deň. "Dnes svietilo slniečko, takže bolo ideálne počasie. Cesta je bez problémov," uviedol Štěpánek. Radný si vozí v ruksaku, ktorý má umiestený v detskej sedačke, aj notebook. 

Autom sa z Chuchle na Jungmannovu ulicu vydal riaditeľ odboru dopravy Ján Heroudek. Ani on si na cestu nesťažoval. "Vozovka bola plná aut, ale tie sa neustále pohybovali," uviedol.

Heroudek naopak do práce jazdí metrom, autem šiel dnes výnimočne. Použiť pre cestu do práce automobil sa podľa Štěpánka nikomu nechcelo, preto ním šiel úradník. Sami radní totiž tento zpôsob dopravy považujú za nepopulárny.

Praha sa k Európskemu týždňu mobility pripojila po štvrtýkrát. Celoeurópska kampaň upozorňuje na problémy so stále narastajúcou automobilovou dopravou v mestách a propaguje možnosti a výhody používania bicyklov, trolejbusov, autobusov, vlakov, alebo pešej chôdze. Na stránky europskej kampane sa zatiaľ prihlásilo 30 štátov Európy, Brazília, Ekvádor a Thajsko. Projektu sa celkem zúčastní zhruba 1500 miest. 

A ako je to s nami na Slovensku? 

Tentokrát sa do Európskeho týždňa mobility (16. až 22. septembra) zapojilo ako prvé mesto Žilina, ktoré je dôležitým dopravným uzlom a spája Slovensko s ostatnými mestami.

"Ulice pre ľudí," je názov, s ktorým budú v Žiline organizovať akcie v podobe prednášok a aktivít priamo v uliciach mesta, zameraných na poskytnutie informácií obyvateľom, ako môžu aj oni sami vylepšiť situáciu vo svojom okolí. Týždeň vyvrcholí Svetovým dňom bez áut (22. september), počas ktorého sa zatvorí jedna z ulíc a premení sa na nedeľný bulvár.  

Zdielať na

Najčítanejšie správy