Planéta Vulcan zo Star Treku mohla skutočne existovať

BRATISLAVA / Milovníkom sci-fi seriály a filmy Stark Trek určite netreba predstavovať. A ani pána Spocka z Vulcanu. Práve po tejto planéte mal byť pomenovaný jeden z mesiacov Pluta. Medzinárodná astronomická únia ale rozhodla inak!

Do ankety sa zapojilo pol milióna ľudí

Štvrtý a piaty mesiac trpasličej planéty Pluto pomenovali Kerberos a Styx. Vo verejnom hlasovaní sa však tieto názvy umiestili až na na druhom a treťom mieste.

Mesiace Kerberos a Styx, dosiaľ známe ako P4 a P5, objavil tím vedcov z amerického inštitútu SETI prostredníctvom Hubbleovho vesmírneho teleskopu v júli 2011, respektíve júli 2012.

IAU sa rozhodla pre ne hľadať vhodné názvy prostredníctvom online ankety, v ktorej hlasovalo takmer pol milióna ľudí. "Reakcia verejnosti na kampaň ma ohromila," vyjadril sa Mark Showalter, ktorý stál na čele tímu zodpovedného za objav.

Názov s Plutom mytologicky nesúvisel

Hlasujúcich upútal najmä názov Vulcan, s ktorým prišiel William Shatner, známy najmä ako kapitán Kirk zo Star Treku. IAU však tento názov vetovala, nakoľko mytologicky nesúvisel s Plutom - vládcom podsvetia. Mesiace P4 a P5 tak dostali mená podľa trojhlavého psa strážiaceho podsvetie a rieky oddeľujúcej svety živých a mŕtvych.

Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.

Zdroj: ISIFA

Zdroj: noviny.sk/s využitím SITA

TV Program

19:30 Noviny TV JOJ
20:15 Byť zdravý je výhra
20:25 Šport
19:30 Profesionáli II.
20:30 Bournovo ultimátum
23:00 Bučkovci - Slnko, seno, dedina
19:00 Súdna sieň
20:10 Myšlienky vraha VII.
20:55 Kosti