Planéta Vulcan zo Star Treku mohla skutočne existovať

BRATISLAVA / Milovníkom sci-fi seriály a filmy Stark Trek určite netreba predstavovať. A ani pána Spocka z Vulcanu. Práve po tejto planéte mal byť pomenovaný jeden z mesiacov Pluta. Medzinárodná astronomická únia ale rozhodla inak!

Do ankety sa zapojilo pol milióna ľudí

Štvrtý a piaty mesiac trpasličej planéty Pluto pomenovali Kerberos a Styx. Vo verejnom hlasovaní sa však tieto názvy umiestili až na na druhom a treťom mieste.

Mesiace Kerberos a Styx, dosiaľ známe ako P4 a P5, objavil tím vedcov z amerického inštitútu SETI prostredníctvom Hubbleovho vesmírneho teleskopu v júli 2011, respektíve júli 2012.

IAU sa rozhodla pre ne hľadať vhodné názvy prostredníctvom online ankety, v ktorej hlasovalo takmer pol milióna ľudí. "Reakcia verejnosti na kampaň ma ohromila," vyjadril sa Mark Showalter, ktorý stál na čele tímu zodpovedného za objav.

Názov s Plutom mytologicky nesúvisel

Hlasujúcich upútal najmä názov Vulcan, s ktorým prišiel William Shatner, známy najmä ako kapitán Kirk zo Star Treku. IAU však tento názov vetovala, nakoľko mytologicky nesúvisel s Plutom - vládcom podsvetia. Mesiace P4 a P5 tak dostali mená podľa trojhlavého psa strážiaceho podsvetie a rieky oddeľujúcej svety živých a mŕtvych.

Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.

Zdroj: ISIFA

Zdroj: noviny.sk/s využitím SITA

TV Program

10:20 Súdna sieň
11:00 Dr. Dokonalý
12:00 ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT
10:15 Najlepšie svetové videá V.
11:30 Áno, šéfe USA III.
12:30 NOVÁ ZÁHRADA
10:20 UHÁDNI MÔJ VEK
11:20 Vražedné Miami II.
12:20 Presne takto o rok I.
10:25 Požiarnik Sam VIII.
10:35 Okido II.