Oblačno
Svetozár
16.5.2024
Veľký asteroid preletí okolo Zeme. Bude to tesnotka...

Veľký asteroid preletí okolo Zeme. Bude to tesnotka...

Akoby tých katastrofických predpovedí stále nebolo dosť. Rôzne správy o ohrození našej civilizácie nemajú konca-kraja... Tá posledná hovorí o tom, že našu Zem minie v tesnej blízkosti takmer 50-metrový asteroid.

Váži 130 tisíc ton...

Teleso s odhadovanou hmotnosťou 130 tisíc ton s názvom 2012 DA14 objavili Španieli a podľa  odborníkov ho bude možné pozorovať z 15. na 16. februára ďalekohľadom aj u nás.

Juraj Tóth: "Bude prechádzať cez súhvezdie Veľký voz až k Polárke." Stretnuť sa s ním máme s väčšou pravdepodobnosťou zrážky opäť v roku 2029. Práve vtedy sa však má k Zemi priblížiť ďalší - až 300-metrový gigant.

Záchranou riadené strely?

Aj preto sa uvažuje o systéme, ktorý by dokázal prípadnej kolízii zabrániť. Jeho základom by mohli byť vraj aj riadené strely. "Ak by išlo o technický prostriedok, ktorý by bol odpálený na obežnej dráhe, tak v takom prípade by to bolo aj možné," hovorí vojenský analytik Miroslav Kelemen. Že to nie je vylúčené, už dnes nespochybňujú ani astronómovia, ani vojenskí odborníci. "Využitie kozmu má samozrejme aj tú vejnskú dimenziu," dodáva Miroslav Kelemen.

Jeden nesie meno Pavla Demitru

Nás môže len tešiť, že objaviteľmi niektorých pútnikov kozmom sú Slováci. Príkladom môže byť asteroid, ktorý nedávno pomenovali po rozprávkarovi Dobšinskom. "Bol objavený z astronomického observatória v Modre," hovorí astronóm FMFI UK Juraj Tóth.  Zo 150 tých našich má však bezpochy pre Slovensko  mimoriadny význam aj ten s menom Paľa Demitru.

Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.

Zem a asteroid