Skoro jasno
Bratislava
Jaroslav
27.4.2024
Prvý reťazec v Česku prelomil tabu predaja krivej zeleniny
Zdielať na

Prvý reťazec v Česku prelomil tabu predaja krivej zeleniny

Zdroj: profimedia.cz

ČESKO: Obchodníci roky odmietali predávať ovocie a zeleninu neštandardných tvarov, vraj pre nezáujem zákazníkov. Inak vyhovujúce produkty tak končili zaorané v poli. V posledných týždňoch sa však strnulé postoje predajcov rýchlo menia.

Zemiaky v tvare srdca, príliš zahnutá uhorka, mrkva pripomínajúca ľudské telo - zeleninu neobvyklých tvarov pozná každý záhradkár, ktorý vie, že okrem vzhľadu je úplne v poriadku.

V obchodných reťazcoch sa až donedávna nedala zohnať. Podľa obchodníkov sa zákazníci týmto produktom vyhýbali, odmietali ju preto odoberať a poľnohospodári ich tak zaorávali do poľa. Podľa kritikov ide o nehorázne plytvanie.

Prvý supermarket s krivou zeleninou

Situácia sa ale mení. S predajom ovocia a zeleniny neštandardných tvarov prišiel v Česku nedávno Penny Market. Reťazec vychádzal z prieskumu spoločnosti Médea Research, podľa ktorého je 90 percent zákazníkov presvedčených, že tvar nemá na chuť vplyv.

"Vzhľadom k tomu, že sortiment ovocia a zeleniny nakupujú tri štvrtiny Čechov práve v supermarketoch, chceme týmto krokom predovšetkým zdôrazniť kvalitu produktov a tiež fakt, že ich rozmanité tvary rozhodne nemajú vplyv na ich chuť či kvalitu," vysvetľuje Zlata Ulrichová, vedúca marketingu spoločnosti Penny Market.

Lacnejšia o desať percent

Reťazec predáva zeleninu a ovocie za zníženú cenu, minimálne o desať percent lacnejšie ako u štandardného sortimentu. Vyslúžil si za to pochvalu aj od ministra poľnohospodárstva Mariana Jurečka, ktorý je inak voči obchodným reťazcom pre ich správanie k dodávateľom kritický. "A potom, že to nejde!" Reagoval minister na sociálnej sieti.

Citlivosť na plytvanie potravinami

Len o pár dní neskôr po Penny Markete prišiel s podobným krokom internetový predajca Rohlik.cz. "Vieme, že naši zákazníci sú citliví na otázky životného prostredia a plytvanie potravinami. Ukázal to už filter na potraviny bez palmového tuku, ktorý si ľudia vyžiadali. Preto sme sa rozhodli ponúknuť zeleninu, ktorá by sa inak vyhodila, pretože nie je esteticky dokonalá, aj keď chutí rovnako dobre ako tá krásna," uviedol obchodný riaditeľ predajcu Tomáš Jeřábek. Rohlik.cz má zatiaľ v ponuke len uhorky a papriky, sľubuje však skoré rozšírenie ponuky.

A čo Slovensko?

A kedy tento český trend supermaketov dorazí aj na Slovensko?

Súvisiace články

Najčítanejšie správy