Jasno
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Turisti nám vyčítajú, že nie sme milí a usmiati...
Zdielať na

Turisti nám vyčítajú, že nie sme milí a usmiati...

Úroveň cestovného ruchu u nás síce stúpa, no obsluhujúci Slováci stále nevedia (či nechcú...) byť takí milí a priateľskí ako ich kolegovia zo zahraničia.

Tvrdí to generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Peter Belinský. Zahraniční novinári a touroperátori, s ktorými Belinský prichádza do kontaktu, si pochvaľujú najmä zlepšujúcu sa infraštruktúrnu vybavenosť niektorých regiónov.

Liptov a Tatry, vysoký štandard ubytovania

"Vezmime si Liptov, Tatry, kde hovoria o vybavenosti lyžiarskych svahov, o akvaparkoch, vysoko hodnotia štandard ubytovania na Slovensku," povedal šéf SACR. Počet zahraničných návštevníkov v slovenských ubytovacích zariadeniach v prvých troch kvartáloch tohto roka stúpol oproti rovnakému obdobiu minulého roka o desať percent. Najviac turistov k nám chodí z Česka, Poľska, Maďarska, Nemecka, Rakúska, Ukrajiny a Ruska.

Doma sa usmievať nevieme, v Rakúsku už áno...

To, čo Slovákom ľudia zo zahraničia najviac vyčítajú, je podľa Belinského ľudský prístup. "Nevieme byť milí pri obsluhovaní, trocha nám chýba taký profesionálny úsmev, ústretovosť. Stačí, keď prídeme do zahraničia a vidíme našich ľudí, ktorí obsluhujú napríklad v Rakúsku v lyžiarskych strediskách a všetci sú milí, profesionálni. Neviem, prečo sa nám toto nedarí doma na Slovensku," vysvetlil Belinský.

Zlepšujeme sa, chce to diskusiu

Ako však dodal, v súčasnosti sa vo všetkých ukazovateľoch zlepšujeme. "Trend je dobrý. Potrebujeme, aby sa spustila k tejto téme aj celospoločenská diskusia," doplnil. Na zlepšujúci sa stav podľa Belinského poukázali aj tohtoročné majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré sa konali v Bratislave a v Košiciach. "Slovensko ukázalo, že vie zorganizovať aj veľké udalosti a na solídnej úrovni," uzavrel.

Pozrite si teraz pre porovnanie šot TV JOJ, ktorý mapoval situáciu s cestovným ruchom na Slovensku v lete roku 2009.

Súvisiace články