Jasno
Bratislava
Marek
25.4.2024
Internet nejde a operátor vám ho účtuje? Tu sú naše rady
Zdielať na

Internet nejde a operátor vám ho účtuje? Tu sú naše rady

Faktúry za mobily a internet prichádzajú každý mesiac so železnou pravidelnosťou. Čo však robiť v prípade, ak vám internet nefunguje a operátor vám ho napriek tomu účtuje? Zisťovali sme, či máte právo na náhradu škody a čo pre to musíte urobiť.

Respondentka Martina: "21.10 som im prvýkrát volala, že mi nejde internet, bol u nás aj technik, neopravil nič. Odvtedy som som volala ešte 4-krát a internet stále nefunguje tak, ako má..."

Najdôležitejšie pravidlo je v tomto prípade nemlčať! Firmy totiž aj napriek tomu, že o výpadku vedia, vyžadujú, aby ste ich o náhradu škody požiadali písomne. "Toto právo si môže uplatniť osobnou alebo písomnou žiadosťou, a to najneskôr do troch mesiacov po obnovení poskytovania služby," hovorí Martin Vidan zo Slovak Telekom.

Lenka preto musí napísať oficiálnu reklamáciu aj s časmi, kedy poskytovateľa internetu kontaktovala. Keďže si privyrába prácou z domu, kvôli výpadku internetu prišla o zákazku. Na jej náhradu však podľa zmluvných podmienok nárok nemá - operátori nahradia škodu len firmám, ktoré odoberajú ich služby vo veľkom a majú špeciálnu zmluvu. Martin Vidan: "Bežných zákazníkov sa to netýka, tam ušlý zisk nenahradíme."

Len v prípade, ako bol výpadok dlhší ako 5 dní...

Niektoré spoločnosti vám dokonca vrátia peniaze iba v prípade, že porucha trvala dlhšie ako 5 dní. A to aj napriek tomu, že je to v podstate štvrtina fakturačného obdobia, kedy ste ostali bez internetu... "Je to veľmi neseriózne, ja by som takéto zmluvné podmienky určite napadol," vraví Miloš Lauko z Asociácie spotrebiteľov Slovenska.

Niektorí veľmi dobre vedia a ospravedlnia sa

Nájdu sa však aj spoločnosti, ktoré veľmi dobre vedia, kde a kedy mali výpadok. No a podľa toho následne konajú. Roman Greguš zo Slovanetu: "Sami oslovujeme zákazníkov s ospravedlnením za nefungujúcu službu a faktúru im ponižujeme o danú čiastku."

ZHRNUTIE: Ak vám prestane fungovať internet alebo mobil, okamžite nahláste poruchu operátorovi a zapíšte si aj presný čas, kedy ste ju ohlásili. Pomôže vám to pri neskoršej reklamácii. Do reklamácie napíšte dni, v ktorých vám daná služba nefungovala a požiadajte o poníženie faktúry o danú čiastku.

Miloš Lauko, Asociácia spotrebiteľov Slovenska: "Ak vám operátor nebude chcieť uznať reklamáciu, obráťte sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu."

TV JOJ

Súvisiace články