Zatiahnuté, dažďové prehánky
Vojtech
23.4.2024
Vianočná kométa sa rozpadla, koniec sveta nebude

Vianočná kométa sa rozpadla, koniec sveta nebude

BRATISLAVA / Takzvaná Vianočná kométa sa rozpadla a my prichádzame o krásne zážitky z decembrovej oblohy, na ktorej mala byť viditeľná voľným okom. Lenže spolu s jej príchodom mal podľa viacerých veštieb prísť aj koniec sveta.

3 000 stupňov Celzia

Obyvatelia mohli mať naozaj unikátny zážitok po celý mesiac. Obloha mala pripomínať oblohu v čase betlehemských udalostí, keď narodenie Jezuliatka podľa Biblie oznamovala na oblohe žiariaca kométa. "Mohla byť viditeľná voľným okom aj pre bežných pozorovateľov. Na našej nočnej oblohe, respektíve ráno pred východom slnka," informuje astrofyzik RNDr. Juraj Tóth, PhD.

Jej dráha bola vypočítaná a mala preletieť v tesnej blízkosti Slnka, čo bolo pre ňu dosť riskantné. "Teploty tu dosahujú až 3 tisíc stupňov. A ten materiál kométy je dosť krehký," vysvetľuje Tóth.

Kométa spájaná s predpoveďami

Stalo sa to, čoho sa astrofyzici obávali - že kométa ISON prelet v tesnej blízkosti Slnka neprežije a bude po paráde. Keď sa pred niekoľkými dňami dostala do tesnej blízkosti, nevydržala teploty a rozpadla sa na drobné kusy. Prišli sme teda o nádherné divadlo na vianočnej oblohe. Oveľa ťažšie to však musia niesť ľudia, ktorí veria v konce sveta.

S touto kométou sa tiež spájalo niekoľko predpovedí. Jedna napríklad hovorí o zničení Zeme po príchode takzvanej modrej hviezdy, čo mala byť práve kométa ISON s modrastým chvostom.

I son

Druhá veštba je pozitívna a hovorí o druhom príchode Krista. Kométa ISON sa dá vyložiť anglicky aj ako I son, čiže Ja syn. Obyvatelia sú už však mierne zmätení z toľkých koncov sveta.

Záhadné je však to, že prečo určité skupiny ľudí neustále potrebujú pátrať po dátume konca sveta. Ak jeden nevyjde, veria v ďalší. "Z psychologického hľadiska ide o obsedantné typy, ktoré majú večný strach. Strach zo smrti," myslí si psychológ PhDr. Karol Kleinmann.

Druhým dôvodom podľa odborníkov môže byť aj hlboko zakorenený pocit viny za to, že ľudstvo je hriešne, že ničí planétu a podobne. Vina si žiada trest. V roku 2880 má našu planétu zasiahnuť asteroid s názvom 1950 DA. Objavil sa dňa 23. februára 1950. Pozorovali ho po dobu 17 dní a potom zmizol z dohľadu na pol storočia. Teraz sa objavil a spolu s ním aj hroziace nebezpečenstvo! VIAC TU.

Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.

TV JOJ