Zatiahnuté
Jela
19.4.2024
Na Zem sa rúti ďalší asteroid, upozorňujú vedci!

Na Zem sa rúti ďalší asteroid, upozorňujú vedci!

WASHINGTON / Dátum predpokladaného konca sveta stanovili už veľa krát. Ale jedna konkrétna predpoveď konca sveta, zamestnávala astronómov viac ako pol storočia. Vedci z NASA sa sústredili na asteroid s názvom 1950 DA, ktorý sa môže zraziť so Zemou. Správu priniesol anglický denník Daily Mail.

Obrovská zrážka

Asteroid, ktorí vedci nazvali 1950 DA, sa objavil dňa 23. februára 1950. Pozorovali ho po dobu 17 dní a potom zmizol z dohľadu na pol storočia. Teraz sa objavil a spolu s ním aj hroziace nebezpečenstvo, píše sa v článku. Vedci odhadujú, že je šanca 0,3 percenta, že zasiahne Zem dňa 16. marca 2 880. Jeho rýchlosť pri zrážke má byť okolo 38 000 míľ za hodinu a náraz by mal byť taký silný, ako výbuch 61 155 megaton dynamitu.

Tsunami

Šanca 0,3 percenta predstavuje o polovicu väčšiu hrozbu, než je riziko zo všetkých ostatných asteroidov. Asteroid má priemer približne 700 metrov a blíži sa rýchlosťou 15 kilometrov za hodinu. Podľa simulácií vedcov z Kalifornskej univerzity, by asteroid dopadol do Atlantického oceánu. Zrážka by mohla spôsobiť až 120 metrové tsunami, ktoré by mohli spôsobiť obrovské škody. Vedci však upokojujú, keďže predpokladaný dátum je naozaj ďaleko. Do vtedy môže ľudstvo vynájsť mnoho účinných spôsobov a opatrení na odvrátenie katastrofy.

Neustále nebezpečenstvo

V súčasnosti existuje až 1 400 potencionálne nebezpečných objektov, ktoré by mohli prejsť v tesnej blízkosti Zeme. Tieto planétky sú považované za nebezpečné, pretože sú pomerne veľké a to až 140 metrov. Sú schopné prejsť vesmírom vzdialenosť až 7 a pol milióna kilometrov. NASA v súčasnosti sleduje všetky potenciálne nebezpečné planétky a vyhodnocuje ich pravdepodobnosť ohrozenia našej planéty.

Špeciálny ďalekohľad

Vedci pracujú na vývoji ďalekohľadu s názvom NEOcam s infračerveným čidlom, ktorý by mohol zlepšiť schopnosť sledovania asterodiov. Po spustení tohto projektu by ho umiestnili na miesto, ktoré je vo vzdialenosti štyrikrát väčšej ako je vzdialenosť medzi Zemou a Mesiacom. Z tohto miesto by ďalekohľad dozeral na príchody a odchody asteroidov do našej galaxie a ich potencionálne nebezpečenstvo.

Údajný koniec sveta sa už mnohokrát nekonal. Šíritelia rôznych proroctiev však pokoj nedajú. Najnovšie francúzsky historik Edmond Fourier vyšiel s novými 17 Nostradamovými proroctvami, ktoré boli doteraz ukrývané pred verejnosťou. VIAC TU.

Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.

static.howstuffworks.com/ilustračné