Oblačno
21°
Bratislava
Svetozár
16.5.2024
Bratislavská automobilka začína vyrábať dva nové modely. Garantuje stabilnú zamestnanosť
Zdielať na

Bratislavská automobilka začína vyrábať dva nové modely. Garantuje stabilnú zamestnanosť

BRATISLAVA / Najväčšia automobilka na Slovensku začína vyrábať dva nové modely. Jeden sa do Bratislavy vracia po dlhých rokoch. Investícia do závodu predstavuje pol miliardy eur. Volkswagen tak zároveň garantuje stabilnú zamestnanosť na najbližšie roky, ktorá je pre ľudí v časoch vysokej inflácie kľúčová. Z pohľadu dopytu v tomto smere Slovensko problém nemá. Ohlásená je ďalšia automobilka aj baterkáreň. Problém máme skôr na dopyt po pracovnej sile odpovedať - máme málo kvalifikovaných ľudí.

"Spúšťa sa výroby modelov pre projekt Beta plus v bratislavskom závode - Škoda Superb a Volkswagen Passat," priblížila Lucia Kovarovič Makayová, hovorkyňa Volkswagen Slovakia. Passat pritom Bratislavu dobre pozná. Pred vyše tridsiatimi rokmi to bol vôbec prvý model, ktorý sa tu začal v roku 1991 vyrábať. Odvtedy sa ale kúsok zmenil

Okrem dizajnu je jeden veľký rozdiel, že ten starý by v pohode prežil čipovú krízu. Nemal totiž ani jeden polovodič. So škodovkou Bratislava spolupracuje od roku 2008 a Superb sa stane jej štvrtým modelom. "Stále naberáme nových zamestnancov do výroby, najmä do montáže. Výrobu budeme rozširovať a bude prebiehať v trojzmennej prevádzke," informovala Kovarovič Makayová.

Automobilový priemysel ťahá skoro celú našu ekonomiku a v sektore pracujú státisíce ľudí. Mať zamestnanie je zároveň kľúčové v časoch vysokej inflácie. V tomto smere máme dobré správy. len minulý týždeň vláda podpísala memorandum s čínsko-slovenským investorom ohľadom gigafabriky pri Šuranoch, ktorá bude tiež potrebovať množstvo zamestnancov. "Okolo 1500 ľudí v prvej fáze. Prvá fáza je 20 gigawatt hodín. Spustenie očakávame v roku 2026," uviedol Marián Boček, generálny riaditeľ Inobat.

​Investorovi vláda prisľúbila podporu a od samotného závodu na baterky si veľa sľubuje. "Investora, ktorý by nemal význam len v národnom meradle, ale aj v tom európskom," priblížila Denisa Saková, ministerka hospodárstva SR. Len aby sme to svetové meradlo mali ako uspokojiť.

Takéto závody budú potrebovať stále kvalifikovanejších ľudí a naše rokmi zanedbávané školstvo nevie dodať zamestnancov už teraz. "Chýba kvalifikovaná pracovná sila. To hovoríme už roky. Hlavne chýba pracovná sila, ktorá sa týka technického odvetvia," uviedla Katarína Tešla, PR manažérka Kariéra.sk.

Dôkazom toho, že Slovensko potrebuje stále kvalifikovanejšiu pracovnú silu je aj výrobná hala. Už to nie je špinavá robota, ale obsluha robotov, ktorí autá vyrábajú. "Keď som nastupoval do karosárne pred 25 rokmi, mali sme štyroch robotov. Dnes je ich 562," vyzdvihol Marian Karkuš, vedúci karosárne v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy