Jasno
Bratislava
Jaroslav
27.4.2024
Chcete byť v práci úspešní? Nesnažte sa byť perfektní...
Zdielať na
Zaujímavosti

Chcete byť v práci úspešní? Nesnažte sa byť perfektní...

Robíte v práci ako včela a aj napriek tomu nežnete žiadne úspechy? Je čas zamyslieť sa prečo... Prehnané snaženie a perfekcionizmus vám totiž môžu skôr ublížiť ako pomôcť. Vedeli ste, že úspešní ľudia sa nesnažia byť perfektní?

Snaha robiť veci na 100% vám k pracovným úspechom nepomôže! Nejde o to, aby ste sa snažili byť perfektní! Na to rýchlo zabudnite. Úspešní ľudia pracujú s rozumom. Časový harmonogram svojho pracovného dňa prispôsobujú svojim potrebám a plánujú s mierou.

Zaujímavé a náročné úlohy sa snažte striedať. Počas pracovného dňa počítajte vždy aj s dostatkom rezervného času. Dôležité je neplánovať! Nemusíte mať dôkladne premyslenú každú minútu vášho pracovného času.

Isifa/ ilustračné foto

Ponechajte si aspoň 40% času na spontánne udalosti. Nenechajte sa pritom nikým naháňať, ani kolegami, ktorí pracujú efektívnejšie než vy. Rôzni ľudia totiž potrebujú pre svoju pracovnú aktivitu rôzne dlhú dobu.

V žiadnom prípade si neplánujte, čo budete robiť počas pauzy. Spontánne sa venujte tomu, načo máte práve náladu a netrápte sa zlým svedomím, že ste pracovný čas nevyužili optimálne a nepracovali až do úplného vyčerpania.

Ak počas pracovného dňa príde na vás totálna nechuť, nezačnite odkladať povinnosti na neskôr. Riaďte sa heslom: Čo môžeš urobiť dnes, neodkladaj na zajtra! Preto je lepšie, ak budete s nechuťou bojovať. Poradíme vám ako!

1. Nepríjemné činnosti vybavujte ihneď! Čo je preč, je preč. Keď sa zbavíte ťažšej úlohy, môžete sa omnoho slobodnejšie pustiť do príjemnejších a menej náročnejších povinností.

2. Myslite vopred! Pripravte si všetko, čo budete na vybavenie nepríjemnej práce potrebovať - ​​kancelárske potreby, papiere, počítač... Už predprípravou sa pohnete do dopredu. Potom nerobte nič! Za chvíľu vás ničnerobenie prestane baviť a začnete.

3. Sami si stanovte termín, do ktorého chcete mať prácu hotovú.

4. Ak nechápete, prečo máte úlohu plniť alebo nepoznáte niektoré informácie, pýtajte sa a informácie si zožeňte. Tým sa naštartujete.

5. Uvedomte si, čo všetko odsúvaním dôležitých úloh strácate. Môže to byť uznanie šéfa, ale hlavne strácate váš vnútorný pokoj.

6. Máte problém začať? Rozložte si veľké, spočiatku neprehľadne vyzerajúce úlohy na menšie časti a zrazu to pôjde samo od seba.

7. Motivujte sa! Sľúbte si sami sebe za vykonanú prácu nejakú odmenu. Môže to byť niečo materiálne alebo aj príjemný večer s priateľmi či rodinou.

8. Pri menších povinnostiach, ktoré musíte vybavovať priebežne, buďte dôslední. Snažte sa najskôr dať bodku za jednou vecou a až potom začnite s ďalšou. Ak to neurobíte, bude vám v hlave znieť, že musíte robiť niečo dôležité a to vás bude spomaľovať pri ďalšej práci. Nemôžte robiť všetko naraz!

Rady, ako sa stať úspešným a ako sa vyhnúť odkladaniu povinností, sme spracovali podľa knihy Simone Janson Ako nebyť perfektný ale úspešný.

V prípade, že ste žena, máte to ťažšie! Musíte totiž celé svoje okolie presvedčiť, že na to naozaj máte. Počet žien na najvyšších pozíciách sa však zvyšuje. Pozrite si video! 

Zdielať na

Súvisiace články