Jasno
Marek
25.4.2024
Šialení vedci? Tvrdia, že ľudia a dinosaury žili súčasne

Šialení vedci? Tvrdia, že ľudia a dinosaury žili súčasne

Traja vedci tvrdia, že ľudia a dinosaury žili súčasne a vraj na to majú aj dôkaz. Ten sa nachádza v Číne. Unikátny objav zvrejnili v odbornom časopise o geológii. Ak sa informácie potvrdia, išlo by o zatiaľ jediný dôkaz v histórii, ktorý by poukazoval na fakt, že praveké tvory a ľudia obývali planétu súčasne. A nebolo to tak dávno.

Lotosová hora v čínskej provincii An-chuej je pohorie, kde len nedávno objavili bohaté nálezisko dinosaurích stôp. Tieto praveké tvory však podľa troch vedcov žili s ľuďmi súčasne - aspoň tak to tvrdí názov ich odborného príspevku.

A tento fakt údajne ovplyvnil aj čínsku históriu. Stopy pravekých zvierat sa podobajú na lotosový kvet a ten je súčasťou budhistického učenia. Lotos predstavuje mier a pokoj.

Našli aj odtlačky kože dinosaurov

Podľa vedcov nálzisko obsahuje od 350 po 400 odtlačkov dinosaurích končatín. A nielen to. "Našli sme aj odtlačky kože dinosaurov. Tie vznikli zrejme vtedy, keď tieto tvory oddychovali. Odtlačky kože sú veľmi rozoznateľné," tvrdia vedci.

Dinosaury inšpirovali ľudí

Podľa učebníc žili praveké tvory pred miliónmi rokov. Títo vedci netvrdia, že žili naraz a v rovnakom čase ako ľudia, ale že ľudí inšpirovali už veľmi veľmi dávno. Pred viac ako 700 rokmi. Kritici sú preto veľmi nahnevaní, že odborníci podali informácie tak, akoby v jednej oblasti žili praveké tvory a ich nástupcovia - ľudia súčasne.

Dinosaurus a človek_na fotke spolu_ilustračné