Skoro jasno
Jaroslav
27.4.2024
Okolo čoho robila NASA také tajnosti?

Okolo čoho robila NASA také tajnosti?

Zdroj: NASA

Celý týždeň médiá, odborníci, laici i šarlatáni špekulovali, čo sa prevratný objav sa chystá zverejniť americká vesmírna agentúra NASA. Prefíkane totiž oznámila, že vo štvrtok večer (nášho času) predostrie verejnosti zásadný objav súvisiaci s hľadaním mimozemského života. Teraz sa ukazuje, že to bola len dobre vymyslená šou.

NASA naozaj zverejnila objav, veľmi zaujímavý, ale nie je to taká bomba, ako mnohí čakali. Žiadny E.T. ani Votrelci mávajúci do pozemských teleskopov sa nekonajú. Ten objav sa týka maličkých baktérií, ktoré žijú tu na Zemi.

GFAJ-1 mikroorganizmus

NASA

Vedecký tím z Arizonskej štátnej univerzity si posvietil na baktérie, ktoré žijú vo vražednom prostredí kalifornského jazera Mono. Sú zaujímavé tým, že spokojne vegetujú v prostredí s mimoriadne vysokým obsahom arzénu. To je prvok pre väčšinu pozemského života totálne jedovatý. Pri experimentoch laboratóriu vedci zistili, že tie baktérie arzén nielen pohlcujú, ale aj z neho budujú svoje vnútorné štruktúry - DNA, proteíny, bunkové membrány. A to je ten zásadný objav.