Slovensko je stále svetovým lídrom vo výrobe áut. Máme dobre meno aj pre ich kvalitu

Slovensko je stále svetovým lídrom vo výrobe áut. Máme dobre meno aj pre ich kvalitu

ŽENEVA / Naša krajina sa môže vďaka zastúpeniu viacerých automobilových fabrík na Slovensku, stále chváliť prvým miestom v produkcii vozidiel na počet obyvateľov. Autá vyrobené na Slovensku sú vo svete známe kvalitou spracovania. Svedčí o tom aj zvyšujúci sa počet vyrobených automobilov rôznych značiek. Tento fakt potvrdili na ženevskom autosalóne aj zástupcovia automobiliek.

Aj minulý rok sa na Slovensku vyrobilo viac ako milión vozidiel. Po zrátaní produkcie áut z tovární v Bratislave, Žiline či v Trnave, Slovensko už niekoľko rokov vedie v svetovom rebríčku v počte vyrobených áut. V roku 2017 si prvenstvo udržalo počtom 189 vozidiel na 1000 obyvateľov na Slovensku. "Je dobré vidieť, že tie autá, ktoré automobilky tu na ženevskom autosalóne vystavujú a vyrábajú sa na Slovensku, buď sa dobre predávajú alebo pribúdajú nové modely, ktoré sa budú na Slovensku vyrábať, čo je dobré, pretože továrne a ich dodávatelia budú mať dosť práce a tým pádom je veľmi pravdepodobné, že výroba na Slovensku bude rásť aj naďalej," hovorí Martin Jesný, analytik Slovenského automobilového inštitútu.

Na výsledky práce slovenských zamestnancov, nešetrili slová chvály zástupcovia rôznych značiek. Nezabudli dodať, že vďaka kvalitnej výrobe, na ktorú sa môžu vo svete spoľahnúť, pribudnú ďalšie pracovné miesta. "Aby som bol úprimný, továreň v Trnave nám dáva veľké možnosti medzinárodného pohybu. Môj cieľ je smerovať 50 percent predajov mimo tradičný trh. Takže kvôli tomuto je veľmi dôležité vytvoriť dojem, ktorý sa Slovákom darí vo svete zanechať," povedal Jean-Philippe Imparato, šéf značky Peugeot.

Kvalita v trnavskej fabrike je veľmi vysoko vnímaná a, napokon, aj veľký počet áut vyrobených na Slovensku je toho reálnym dôkazom. "Nový Citroën C3 je vozidlo, ktoré sa vyrába jedine v trnavskom závode v PSA group. O jeho úspechu svedčí aj to, že za 1,5 roka od uvedenia na svetový trh, sa predalo 300 000 vozidiel," povedal František Macho, hovorca Citroën Slovakia.

Nielen trnavská automobilka rozširuje výrobu o nové modely a tým pádom ponúka nové pracovné miesta. "Momentálne rozširujeme naše produktové portofólio o modely SUV a v tejto súvislosti máme stovky ďalších zamestnancov. Ide predovšetkým o zamestnancov výrobných liniek, hľadáme ľudí pre montáž, lakovňu, ako aj pre karosárne," hovorí Michal Ambrovič, hovorca Volkswagen Slovakia. "To, čo je veľmi dôležité, je, aby sa udržala konkurencie schopnosť odvetvia, aby sa aj tie továrne automobiliek aj dodávatelia pridávali ak k takým konceptom mobility, ktoré budú meniť automobilový priemysel do budúcnosti," povedal Jesný.

Napriek stále rastúcemu počtu vyrobených áut na Slovensku a ponuke nových pracovných miest, majú firmy problém s hľadaním nielen kvalifikovanej, ale aj lacnej pracovnej sil. Problémom nie je len plat, ale aj napríklad aj rýchle pracovné tempo, ktoré nie každý zvládne. Nízku kvalifikáciu by zase mohlo zlepšiť previazanie praxe so stredoškolským a s vysokoškolským štúdiom.

Pozrite si archívnu reportáž o autách budúcnosti na autosalóne:

Zdroj: noviny.sk/TV JOJ

Ďakujeme za vaše názory