Jasno
11°
Bratislava
Jaroslav
27.4.2024
Tomáš Drucker pritiahol odídencov z iných strán i nové tváre. Stanovil si sedem priorít
Zdielať na

Tomáš Drucker pritiahol odídencov z iných strán i nové tváre. Stanovil si sedem priorít

Google News Button Sledovať správy

BRATISLAVA / Bývalý minister zdravotníctva Tomáš Drucker vo štvrtok predstavil prvé mená svojej novej strany "Dobrá voľba". Stavil na známe tváre. Prezradil aj to, na čo sa chce v kampani zamerať a koľko jeho pokus o vstup do parlamentu bude stáť.

Drucker zvolal na štvrtok predpoludním tlačovú konferenciu, kde predstavil viacero známych tvári. Už dávnejšie vstup do Dobrej voľby ohlásila rektorka Akadémie policajného zboru Lucia Kurilovská. Očakávaný vstup potvrdili aj poslanci parlamentu Katarína Cséfalvayová a Martin Fedor, ktorí pred niekoľkými dňami vystúpili z Mostu-Híd. Tím posilnila aj bývalá novinárka Anna Ghanamová, ktorá sa posledné roky venuje sociálnym témam, ale aj bývalý riaditeľ Všeobecnej zdravotnej poisťovne Miroslav Kočan.

Drucker predstavil sedem svojich priorít, medzi ktorými vyzdvihol zdravotníctvo, podporu mladých rodín a starostlivosť o seniorov. Zdôraznil, že v kampani nechce ísť útočnou cestou boja proti niečomu, ale snahou o prinavrátenie dôvery v štát. Možnú povolebnú koalíciu vylúčil len s extrémistami. Drucker nevylúčil spoluprácu so Smerom, avšak predsedu strany Roberta Fica si nevie predstaviť už v žiadnej výkonnej funkcii.

Avšak, ak by sa mu podarilo dostať do parlamentu, veľa možných koaličných partnerov mať zrejme nebude. Viaceré opozičné strany s ním odmietajú spoluprácu pre jeho minulosť ako nominanta Smeru-SD. Drucker na kampaň predpokladá minúť 700 000 eur. Tvrdí, že sa na ňu formou pôžičiek vyskladajú členovia strany, ktorým by sa peniaze vrátili z prípadného štátneho príspevku za úspešný výsledok volieb.

Aby sa Drucker dostal do budovy parlamentu, musí na základe aktuálneho prieskumu presvedčiť ešte mnoho ľudí. "Získať dve percentá preferencií nie je naozaj úplne málo. Otvára to priestor pre ďalšiu prácu s voličom," povedal riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik. 

Pozrite si archívnu reportáž.

Súvisiace články