Zatiahnuté
12°
Bratislava
Soňa
28.3.2024
Banky lákajú na šetrenie a pritom si účtujú nezmyselné poplatky
Zdielať na

Banky lákajú na šetrenie a pritom si účtujú nezmyselné poplatky

BRATISLAVA / Budúcnosť bankových služieb je na internete. Svedčí o tom jednak klesajúci počet kamenných pobočiek, ako aj tlak finančných domov priviesť verejnosť k elektronickému bankovníctvu. O to prekvapujúcejšie je zistenie, že viaceré banky si účtujú aj také poplatky, ktoré bežnému klientovi nedávajú žiadny zmysel.

Klamlivé šetrenie

Každý z nás už počul nejeden argument, prečo používať internetbanking a uprednostňovať ho pred zbytočným chodením do banky. Okrem toho sa na nás rútia aj rôzne mobilné aplikácie, ktorými šetríme peniaze.

Avšak často sa namiesto zlacňovania objavia práve poplatky, ktoré sú pre mnohých v rozpore s logikou.

"Je celkom vtipné, že s vaším problémom neotravujete nikoho v banke, cez internet si vytvoríte trvalý príkaz, ale pri jeho zmene alebo zrušení chcú od vás napríklad 50 centov," priznáva analytik Maroš Ovčiarik.

Poplatky a poplatky

Príkladom je poplatok za zrušenie trvalého príkazu cez internet alebo tiež poplatok za pripísanie peňazí na účet.

"Banka môže byť zisková z toho, keď je klient aktívny, nie z toho, že mu bude nasadzovať poplatky za úplne jednoduché služby, ktoré by mali byť bez poplatkov," dopĺňa hovorkyňa Zuno Bank Mária Kecsöová. 

Klient sa nespýta

"Banky sa aj spoliehajú na to, že sa klient na tento typ poplatku neopýta, často ho ani nezvažuje pri samotnom produkte, či už je to účet, úver alebo pôžička," konštatuje analytik Ovčiarik.

Väčšina bežných používateľov však tieto zbytočné poplatky nikdy neodhalí, pretože málokto z nás podrobne študuje bankové sadzobníky či pravidelné výpisy.

"Ak si neustriehnete transakcie, ktoré sú spoplatňované, môžete 8-50 eur zaplatiť mesačne banke za využitie týchto služieb," konštatuje analytička Erika Sučová.

Úroky a poplatky

Jediný spôsob, ako však dávať zbytočné peniaze banke, je nebyť ľahostajný a pri každej príležitosti na podobné poplatky upozorniť priamo banku.

"Často sú to kroky, ktoré majú za cieľ len zvýšiť výnosy z poplatkov, pretože banky zaujímajú dva typy výnosov – z úrokov a z poplatkov," uzatvára analytik Ovčiarik.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy