Zatiahnuté
Bratislava
Katarína
25.11.2025
Pseudozľavy odrádzajú starších, generácia Z míňa najviac. Ako Slováci vnímajú Black Friday?
Zdielať na

Pseudozľavy odrádzajú starších, generácia Z míňa najviac. Ako Slováci vnímajú Black Friday?

Archívne video

BLACK FRIDAY PODVODY

SLOVENSKO / Black Friday, nákupný sviatok pochádzajúci z USA, si na Slovensku získava čoraz väčšiu popularitu. Aj keď láka sľubnými zľavami, mnohí Slováci k nemu pristupujú s dávkou opatrnosti. Ukázal to online prieskum agentúry NMS Market Research Slovakia.

Podľa prieskumu plánuje využiť Black Friday až tretina Slovákov. Najväčší záujem prejavuje generácia Z, teda mladí ľudia, z ktorých sa na nákupy teší až 57 %. Black Friday vidia ako šancu získať kvalitné produkty za priaznivé ceny, čo potvrdzuje aj marketingová analytička Denisa Lakatošová. Ich finančné možnosti sú totiž často obmedzené.

Zatiaľ čo 42 % Slovákov považuje zľavy počas Black Friday za výhodné, viac ako tretina zostáva skeptická. Tento postoj je najvýraznejší u staršej generácie Baby Boomers a u mužov. Títo respondenti častejšie spochybňujú reálnu výhodnosť ponúkaných akcií. Lakatošová to pripisuje ich skúsenostiam s takzvanými "pseudozľavami", kedy obchodníci pred samotným Black Friday umelo navyšujú ceny.

Čo sa oplatí nakupovať?

Prieskum odhalil aj rozdiely v nákupných preferenciách medzi pohlaviami. Muži sa zameriavajú predovšetkým na elektroniku. Ženy okrem nej vyhľadávajú aj oblečenie, obuv, domácu techniku, kozmetiku a parfumy. Black Friday je pre mnohých príležitosťou nakúpiť vianočné darčeky pre rodinu a blízkych, ale aj urobiť si radosť. Zaujímavé je, že ženy častejšie nakupujú pre iných, zatiaľ čo muži skôr pre seba.

Online prieskum agentúry NMS Market Research Slovakia prebehol v októbri 2025 na vzorke 1002 respondentov starších ako 18 rokov. Prieskum bol iniciovaný agentúrou NMS Market Research a nemal zadávateľa.

Ušetríme počas Black Friday? Pozrite si reláciu Analýzy 24:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy