Oblačno
25°
Bratislava
Hermína
6.5.2024
Z detskej zábavy dospelácky luxus. Bicykel ako štýlový dopravný prostriedok
Zdielať na

Z detskej zábavy dospelácky luxus. Bicykel ako štýlový dopravný prostriedok

Zdroj: Ociálna webstránka Hermés

PARÍŽ / Mestská elita, ktorá chce jazdiť po paríži, Miláne alebo Tokiu štýlovo, si stále viac žiada luxusné bicykle, či už ide o modely vyrobené na telo užívateľa alebo navrhnuté poprednými módnymi domami. Takéto dvojkolesové vozidlá sú na míle vzdialené anonymite obyčajných bicyklov a dizajnéri súperia v nápadoch, ako tento dopravný prostriedok urobiť čo najvýnimočnejší, píše agentúra AFP.

Módny dom Hermes vo Francúzsku začal vyrábať model Flaneur, ktorý má cenu 8100 eur. Na prvý pohľad pôsobí klasicky, avšak bicykel má karbónový rám, osem rýchlostí a remeň. Jeho pohyb je tichý a čistý.

"Tento bicykel sa stretáva s veľkým úspechom ako u zákazníkov, ktorí sú zvyknutí nakupovať našu značku, pretože vyhovuje ako ich štýlu, ale tiež máme pozitívne ohlas aj u vyznávačov cyklistiky, ktorí v ňom nachádzajú čosi nové," informoval generálny riaditeľ Hermes Horizons Francois Doré.

"Chceli sme zhmotniť našu víziu cyklistiky ako obľúbeného druhu dopravy moderného obyvateľa mesta. Náš model sa vyrába aj v športovej verzii," vysvetľuje Doré.

Taliansky výrobca luxusných bicyklov 43 Milano sa spojil so spoločnosťou Pininfarina. Tá sa zameriava na dizajn a vývoj karosérií pre automobily a uviedla na trh model z chrómovanej ocele za 8400 eur. Navyše má elektrický motor. Inšpirovali sa automobilom Pininfariny z 30. rokov minulého storočia.

"Kožený poťah použitý na sedlo a riadidlá je inšpirovaný interiérom automobilu," vysvetľuje Paolo Pininfarina, prezident podniku založeného jeho starým otcom Gian-Battistom "Pinin" Farinom.

Kolekcia je limitovaná a určená vedúcim pracovníkom, ktorí žijú v centre mesta, kde sú ulice väčšinou upchaté.

Luxusný doplnok

Bicykel, ktorého predchodcu draisinu vynašiel nemecký barón Karl von Drais v roku 1817, sa v polovici 20. storočia stal ľudovým dopravným prostriedkom. V súčasnosti je tiež luxusným doplnkom.

Mercedes Benz, Porsche, Maserati, Lamborghini a Ferrari majú svoje luxusné modely dvojkolesových vozidiel.

"Vďaka bicyklu pociťujú ľudia nezávislosť, akú mali v automobile, no bez toho, aby na nich doliehali nevýhody dopravnej situácie. Majú pritom pohyb a slobodu," zdôrazňuje Bruno Urvoy, ktorý si v Paríži otvoril obchod En selle Marcel.

Špecializuje sa na luxusné bicykle a má na sklade modely talianskych, britských a nemeckých výrobcov.

Za 1450 eur môžete mať model Siegfried od firmy Schindelhauer s hliníkovou konštrukciou. Za model Ludwig 18 zaplatíte dvojnásobok.

"Skutočný luxus však znamená prispôsobiť bicykel požiadavkám zákazníka," dodáva Urvoy.

Do jeho obchodu preto môžu klienti priniesť svoj obľúbený bicykel, na ktorom jazdili ešte ako deti, a tu im nahradia niektoré diely, doplnia príslušenstvo alebo ho nanovo natrú.

"Predtým bol znakom spoločenského postavenia automobil a dnes túto úlohu preberá bicykel," ozrejmuje Urvoy. "Ľudia môžu povedať ´toto je môj životný štýl a môj imidž´. Pre niekoho to je tak dôležité ako značka topánok," dodáva.

V Tokiu ponúka verziu z mahagónového dreva pochádzajúceho z Hondurasu výroca jachiet Sueširo Sano.

"Chceme ukázať, že výkony týchto bicyklov sú rovnaké ako tých z karbónového vlákna," hovorí. Jeho modely sú drahé. Väčšina stojí okolo 14 500 eur.

Jeden francúzsky výrobca chce v budúcom roku začať vyrábať systém NigiBike, ktorý bude skrytý v bicykli a ktorý bude majiteľa varovať vždy, keď sa od neho jeho dvojkolesové vozidlo vzdiali.