Zatiahnuté
20°
Bratislava
Lea
29.4.2024
Čo všetko môžete reklamovať? Pozrite sa...
Zdielať na

Čo všetko môžete reklamovať? Pozrite sa...

BRATISLAVA / Reklamáciu rozpadnutých topánok ste si už pravdepodobne vyskúšali. Viete o tom, že môžete reklamovať pokazený účes? Alebo zle vyčistené oblečenie v čistiarni? Ako sa domôcť spravodlivosti, keď vám dokonca ublížia na zdraví?

Pohroma u kaderníka

Zle odstrihnutá ofina, alebo zelená farba namiesto blond. V kaderníctvach sa stávajú rôzne katastrofy. "Pri nadpájaní vlasov sa môže stať, že odpadávajú vlasy. Pri farbení vám zas môžu vlasy chytiť žltý odtieň, alebo vám farba vlasy vôbec nezafarbí," hovorí majiteľka kaderníckeho salóna Monika Jung.

Tieto, alebo aj ďalšie nehody, ktoré poškodili vašu korunu krásy, máte právo reklamovať. "Pokiaľ je práca spravená nekvalitne, takúto trvalú alebo melír môžete reklamovať až do doby 3 mesiacov," radí hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová.

Náprava škody

Keďže v kaderníctve vidíte výsledok služby hneď, je potrebné sa hneď aj ozvať. "Reklamácia sa väčšinou rieši opravou účesu alebo farby. Samozrejme je to zadarmo," dodáva majiteľka salóna Katarína Prokopčáková.

Ak dôjde k vážnejšiemu problému, ako sú zle ostrihané končeky, ak vám padne do oka farba alebo vám kaderníčka zastrihne nožnicami do ucha, máte nárok na náhradu škody. V tomto prípade je pre obe strany ideálne, ak je kaderníctvo poistené. Z poistky sa však nedá vyplatiť hocičo. "Ak kaderníčka spáli klientke vlasy farbou, ide o zle a chybne vykonanú prácu a toto poistenie zodpovednosti za škodu nekryje," upozorňuje hovorkyňa poisťovne Lucia Makayová.

Pýtajte si odškodné

Riziko katastrofy v kaderníckom kresle môžeme znížiť aj my sami. Úprimnosťou. "Dobrý kaderník by sa mal klientky opýtať kedy mala naposledy farbené vlasy, ako často si ich farbí. Dokonca aj to, či nemá svoje dni, lebo aj to môže veľmi ovplyvniť výsledok," radí Katarína Prokopčáková.

Skrášľovacie zákroky u kozmetičky môžu skončiť alergiou, vyrážkami či dokonca jazvyčkami na tvári. Aj tu máte právo reklamovať. "Je potrebné navštíviť lekára, nechať sa vyšetriť a s týmto potvrdením reklamovať službu. Okrem náhrady škody, si treba nárokovať aj odškodné," vraví hovorkyňa SOI Danuša Krkošová.

Čistiareň

Ak máte oblečenie s citlivého materiálu alebo so zložitým zdobením. riziko jeho zničenia v čistiarni je oveľa vyššie. Ak ste navyše odstrihli vysačky s návodom na pranie, nesiete už zodpovednosť sami. K prípadnej reklamácii by ste mali taktiež pristúpiť hneď a písomnou formou. Opäť môže pomôcť, ak má čistiareň poistku. Zistite si to u jej zamestnancov. "Mali sme prípad, kedy čistiareň poškodila našej klientke luxusné spoločenské šaty za 780 eur. Po prešetrení tejto udalosti sme klientke vyplatili celú spôsobenú škodu," uviedla Lucia Makayová.

Téme sa venuje reportérka Beáta Ksenzsighová. INFORMÁCIE ONLINE TU.

ISIFA

Súvisiace články

Najčítanejšie správy