Zatiahnuté, dažďové prehánky
Bratislava
Juraj
24.4.2024
Primátor Bratislavy predložil poslancom jednotnú parkovaciu politiku
Zdielať na

Primátor Bratislavy predložil poslancom jednotnú parkovaciu politiku

BRATISLAVA / Mestské zastupiteľstvo v hlavnom meste riešilo viaceré vážne problémy Bratislavy. Napríklad tie, ktoré sa týkajú zimnej a letnej údržby ulíc. No venovali sa aj parkovaniu. Primátor opäť predložil poslancom na schválenie jednotnú parkovaciu politiku.

Bratislavčania už niekoľko rokov čakajú na jednotnú parkovaciu politiku v meste. "Nariadenie už platí, len ho potrebujeme uviesť do života zmenou štatútu, tak aby mesto prenieslo kompetenciu na mestskú časť, aby mohli na všetkých komunikáciách urobiť parkovací systém, nielen v mestských častiach," vysvetľuje primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

"Nepodporím zmenu štatútu, pretože mám obavu, že spôsob, akým bude zavedená parkovacia politika bude viesť k profitu konkrétneho vopred vybraného súkromného subjektu," hovorí poslanec mestského zastupiteľstva Ondrej Dostál. "Bude viac miest, bude rezidentov, ubudne áut v uliciach a BA získa viac financií, ktoré môže využiť na dopravné riešenia," uvádza Nesrovnal.

"Koľko to bude stáť, kto z toho bude profitovať, kto na tom bude strácať. Nie je to jasné," povedala starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová.

Hlavný kontrolór informoval mestských poslancov aj o ďalšom dlhodobom probléme. Ten sa týka nezrovnalostí v zimnej ale aj letnej údržbe mesta. "Nám fakturovali služby, ktoré nám nedodali. V lete išlo o nevykonané služby na moste SNP a na električkovej časti. Fakticky to niekoľko mesiacov nevykonávali napriek tomu nám to priebežne fakturovali a následne nám to dopisovali," tvrdí mestský kontrolór hlavného mesta Peter Šinály.

Zmluva podpísaná za čias Ďurkovského

"Preukázateľne sme platili za niečo, čo sme nedostali. Majú pochybenia, za ktoré by sme im v zmysle zmluvy nemali vyplácať peniaze," hovorí poslanec mestského zastupiteľstva Ján Hrčka. Spoločnosť ARK poslancom zaslala vyjadrenie na siedmych stranách.

"Trváme na tom, že cena za akú pracujeme pre mesto Bratislava je na hranici rentability a každý, kto tvrdí opak, problematike buď nerozumie, alebo úmyselne a účelovo zavádza," píše sa vo vyjadrení. Magistrát sa bráni tým, že zmluvu nevýhodnú pre mesto uzatvorilo mesto ešte za čias primátora Ďurkovského a jednostranne sa nedá meniť. "Zmluva nie je dobrá, nie som s ňou spokojný, ale je to platná zmluva, zmeny sa dajú presadiť len rokovaním, ak druhá strana nesúhlasí, nepresadíte ich," vysvetľuje Nesrovnal.

Ak to mestskí poslanci schvália, Bratislava by mala onedlho mať na údržbové práce vlastný komunálny podnik. "Komunálny podnik je vynikajúce riešenie," myslí si Čahojová. Do jeho vytvorenia ale mesto bude musieť služby objednávať externe. A nie je vylúčené, že opäť u problémovej firmy. "O tom, kto bude dodávateľom akejkoľvek služby, rozhoduje výsledok verejného obstarávania," uvádza Nesrovnal. "Vyše 40 miliónov eur, je vysoko pravdepodobné, že tí, ktorí obstarávajú tieto služby dnes budú úspešní," rozpráva Čahojová.

Pozrite si reportáž z konca roka 2016, kedy mala Bratislava jednotnú parkovaciu politiku:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy