Môžete kontrolovať servis svojho auta?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR/Martin Baumann
Asi každý už počul reči o tom, že v autoservisoch nie je vždy všetko v poriadku
Pán Gabriel si pred časom kúpil auto na leasing. O pár dní ho čaká prvá garančná prehliadka a tak zavolal do servisu, aby sa na ňu objednal. Aj on chce byť radšej osobným svedkom starostlivosti o jeho vozidlo, a tak chce počas servisu stáť celý čas pri svojom vozidle. No zistil, že to nie je iba tak a s takouto požiadavkou je problém.
"Povedali mi, že nie, že musím počkať hodinu, hodinu a pol," hovorí pán Gabriel. Do servisu sme preto zavolali a opýtali sa ich na to. "Po celú dobu tam z bezpečnostného hľadiska nemôže byť človek, ktorý tu nie je zamestnaný," povedali nám v autoservise.
Pánovi Gabrielovi sa však takáto podmienka nepozdáva, pretože v takom prípade si nemôže byť istý, že mechanici si urobia prácu tak, ako majú. "Chcel som byť presvedčený, že to, čo napíšu do servisnej knižky aj urobia," vysvetľuje majiteľ auta. Pozreli sme sa preto, či na takéto niečo má právo.
"Legislatíva toto nerieši, je to na dohode dvoch strán," vysvetľuje hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danica Krkošová. Problém je však v tom, že servis dohodu očividne odmieta a pán Gabriel do iného ísť nemôže, keďže auto kúpil na leasing. A tak je jeho povinnosťou ísť na garančnú prehliadku tam, kde ho kúpil. Inak by prišiel o záruku. Zaujímalo nás preto, ako sa s týmto problémom v praxi vedie porátať iné spoločnosti.
"Štandardom to samozrejme nie je, aby po celý čas stál pri mechanikovi," hovorí nestranný predajca Tomáš Trhan. Rovnako sa aj v tomto servise odvolávali na bezpečnosť, ktorú majiteľovi auta nevedia zabezpečiť.
Mnohé servisy však takéto požiadavky majiteľov áut riešia okienkom, cez ktoré sa dá pozerať na práve opravované auto. Avšak nie všetky servisy ním disponujú.