Polojasno
15°
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Hodinové meškania vlakov nemajú konca. Obnovy vozňov sú už v plnom prúde
Zdielať na

Hodinové meškania vlakov nemajú konca. Obnovy vozňov sú už v plnom prúde

SLOVENSKO / Čím je pred vami dlhšia a vyťaženejšia trasa, tým je šanca na meškanie vlaku väčšia. A to je len jeden z problémov našich železníc. Tým ďalším je zastaranosť vozňov i celých vlakov. Ich obnova je však už v plnom prúde. Do roku 2023 by to mali cestujúci výrazne pocítiť. Dovtedy to však chce veľkú dávku trpezlivosti.

Veronika vycestovala na dovolenku do Chorvátska vlakom. Pre technickú poruchu lokomotívy ale dorazila do cieľa s 12 hodinovým meškaním."Tie lokomotívy sú tak komplikované, technickým vybavením sa približujú k lietadlám," povedal Aleš Ondrůj, hovorca Regiojet. Čo sa týka spoja spred týždňa, tak podľa Ondrůja, bolo komplikované nájsť náhradnú lokomotívu uprostred noci."Všetci cestujúci boli odškodnení, vrátili sme im polovicu ceny lístka," dodal Ondrůj.

V utorok sa Veronika vracia z dovolenky opäť s ranným meškaním. Diváčka TV JOJ Veronika prezradila, že dnes má opäť meškanie a stojí pred Budapešťou smerom do Prahy. "Meškanie je 100 minút, opäť pokazená lokomotíva, nefunguje klíma, v kupe na sedenie, nie je možnosť otvoriť okná. Máme tú smolu, že tak ako na dovolenku, tak aj po týždni pri návrate z dovolenky ten istý problém," uviedla.
"Na utorňajšom spoji z Chorvátska do Prahy došlo k poruche lokomotívy. Tá situácia sa podarila vyriešiť," informuje hovorca Regiojet.

Finančný obnos sa pripíše na lístok

V prípade súkromného prepravcu sa vám finančný obnos, ktorý vám vrátia, automaticky pripíše na lístok. Sumu si môžete vybrať v hotovosti na predajnom mieste alebo použiť na ďalšie jazdy. V prípade meškania vlakov Železničnou Spoločnosťou Slovensko môžete tiež požiadať o kompenzáciu, ale len písomne. Priamo na adresu alebo e-mailom.
"Chodím celkom často do Prahy, ale čo sa týka slovenských železníc to je niečo strašné. Myslím, že je to tými slovenskými traťami, že akú majú výbavu. Nedokáže na čas chodiť vlak," myslí si študent. "Zakaždým,, keď som išla, tak som mala to nešťastie, že meškal," povedala ďalšia študentka.

Nehody, počasie, či poruchy

Až 50 percent meškaní vzniká vplyvom nehôd, počasia a samovrahov. Zvyšných 50 percent vysvetľuje vedenie železníc takto: "30% meškaní zapríčiňujú poruchy infraštruktúry, koľaje ,výhybky no a ten zvyšok sú problémy na našej strane, poruchy vozidiel," povedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč. 

Priemerný vek koľajových vozidiel je 35 rokov. Podľa Kováča v rokoch 2016-2023 pribudlo a pribudne celkom 299 nových alebo modernizovaných vozidiel.
Práve v tomto mesiaci sa očakáva podpis nákupu nových elektrických jednotiek v hodnote vyše 100 miliónov eur. V auguste má prebehnúť nákup v hodnote daľších 32 miliónov eur. V septembri sa očakáva nákup v hodnote 67 miliónov eur. Nakupuje sa teda v týchto mesiacoch, ale dátum dodania je do roku 2023.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy