Aktivisti vyzývajú ľudí nenakupovať
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TV JOJ/ilustračné
Ročne vyhodíme na Slovensku 1,6 - 1,7 milióna ton komunálnych odpadov. Medzi nimi sú aj zbytočné veci, ktoré sme nemuseli kúpiť.
Dnešný deň nenakupovania si pripomínajú ľudia na celom svete práve v čase rozbiehania predvianočných nákupov. Aj na Slovensku sa dnes uskutočňuje niekoľko aktivít.
V bratislavských uliciach dnes možno stretnúť mladých aktivistov s nákupnými vozíkmi. Na nich je nápis Deň nenakupovania. Takouto formou chcú upozorniť okoloidúcich na negatívne dôsledky konzumu a nakupovania zbytočného množstva vecí.
Deň nenakupovania má upozorniť ľudí, aby nepodliehali vplyvu reklám a nakupovali len to, čo naozaj potrebujú. Každý z nás podľa aktivistov môže pomôcť znižovať odpad z výrobkov ako aj ich obalov. Čas, ktorý venujeme nákupmi nepotrebných vecí, ktoré slúžia len na krásu, luxus či pohodlie by pre nás nemal mať väčšiu hodnotu ako čas venovaný rodine a priateľom alebo dobročinným aktivitám.
Deň nenakupovania vznikol na podnet Kanaďana Teda Dava, pracovníka reklamnej agentúry, ktorý nesúhlasil s tlakom reklamy na spotrebiteľa. Bol to on, kto poukázal na problémy, ktoré prináša konzumná spoločnosť.