POPRAD: Železničná stanica má nové nástupištia a podchody
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: glemcolm gilles
Touto stavbou sa podarilo zmodernizovať jeden z najdôležitejších železničných uzlov na Slovensku. Zvýšila sa prejazdná rýchlosť, zvýšila sa bezpečnosť dopravy a podarilo sa urobiť stanicu bezbariérovou.
Po takmer 25 rokoch od otvorenia dostala Železničná stanica Poprad - Tatry podobu, akú jej naplánovali projektanti pred jej výstavbou koncom sedemdesiatych rokov minulého storočia. Nové nástupištia a podchody na Železničnej stanici Poprad - Tatry dnes slávnostne otvoril generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Dalibor Zelený.
"Touto stavbou sa podarilo zmodernizovať jeden z najdôležitejších železničných uzlov na Slovensku. Zvýšila sa prejazdná rýchlosť, zvýšila sa bezpečnosť dopravy a podarilo sa urobiť stanicu bezbariérovou," povedal.
Stavba bola dokončená včas, bez chýb a za rozpočtované náklady. "Je to trend, ktorý chceme sledovať aj do budúcnosti," dodal D. Zelený.
Výstavba podchodov a nástupísk na železničnej stanici v Poprade sa začala v júni minulého roku. Celkové náklady predstavujú 858 miliónov korún, z čoho 75 percent tvorili prostriedky štrukturálnych fondov Európskej únie a 25 percent prostriedky zo štátneho rozpočtu.
Popradská stanica má tri nové nástupištia spojené 47,5 metra dlhým podchodom. Priamo z nástupíšť sa dá dostať schodmi alebo výťahmi do prestupovej haly Tatranských elektrických železníc (TEŽ). Na stanici pribudlo sedem výťahov umožňujúcich prístup telesne postihnutým. Až doteraz museli cestujúci k vlakom prechádzať cez koľajnice. Stanica má nové elektronické staničné zabezpečovacie zariadenie, oznamovacie, rozhlasové a hodinové zariadenie, rádiový a kamerový systém, elektrickú požiarnu signalizáciu a informačný systém pre cestujúcich.
Modernizáciou stanice sa zvýšila kapacita železničnej stanice na 2-tisíc osôb za hodinu. Výstavba bola podľa D. Zeleného len prvou etapou modernizácie Železničnej stanice Poprad - Tatry.
Už na budúci rok začnú ŽSR s opravou exteriéru a zateplením celej stanice v objeme 180 miliónov korún. O rok neskôr začnú železnice aj s rekonštrukciou prestupovej haly TEŽ, ktorá bola odovzdaná v roku 1991.
"Je to stanica, kadiaľ sa vstupuje do jedných z najkrajších európskych veľhôr a my by sme chceli, aby cestujúcim ostal dobrý dojem z toho, že sem prišli vlakom," uviedol D. Zelený.