Jasno
22°
Bratislava
Viola
18.5.2024
Slováci čakali na odlet z Turecka dlhých 24 hodín
Zdielať na

Slováci čakali na odlet z Turecka dlhých 24 hodín

ANTALYA / Takmer 24 hodín v neistote. Toľko si vytrpeli slovenskí dovolenkári na letisku v Turecku. V obavách totiž čakali na svoje lietadlo, aby sa mohli vrátiť z Antalye domov do Košíc. Dôvod, prečo nemohli odísť domov, sa dozvedeli.

Dovolenkári netušili, čo sa deje

Slovenskí turisti sa chystali z dovolenky v tureckej Antalyi odcestovať. Nastali ale hodiny neistoty a čakania. Z nepochopiteľných príčin ich lietadlo stálo na letisku dlhé hodiny. "Ľudia vlastne nevedeli, čo sa deje," opísal situáciu jeden z cestujúcich.

Na košickom letisku zase dovolenkárov čakali príbuzní.S pribúdajúcimi minútami rastie ich strach. Tiež bez informácií, či sa náhodou niečo nestalo vo vzduchu.

Dôvodom meškania letu z tureckej Antalye do Košíc bola technická porucha na hydraulike. Jej odstránenie si vyžiadalo dovoz náhradného dielu z Hamburgu. "Cestujúcim sme poskytli počas čakania na lietadlo občerstvenie v hodnote 13 eur a vo chvíli, kedy sa ukázalo, že tá porucha si vyžaduje dlhší čas, sme sa rozhodli zaistiť cestujúcim ubytovanie na hoteli, kde im bola poskytnutá večera," hovorí hovorkyňa Travel service Vladimíra Dufková. Lietadlo sa však aj tak opraviť nepodarilo, a tak muselo byť vyslané náhradné z Prahy.

Najhoršie to mali rodičia s malými deťmi. "Nemali mlieko, nemali plienky. 14 hodín nám neboli poskytnuté žiadne informácie," hovorí jedna z cestujúcich.

Pochybil partner leteckej spoločnosti

Cestujúci dostali náhradné ubytovanie, no vlastne im doteraz nikto nepovedal, prečo lietadlo nemohlo vzlietnuť. Pritom letecké spoje tej istej spoločnosti z Antálye na Slovensko medzitým lietali.

"Chyba bola u partnera leteckej spoločnosti, že sa nepostaral o to, aby klienti dostali skôr informáciu. Aby naozaj nečakali 10 alebo 11 hodín v priestoroch letiska, kým ich presťahovali do hotela," hovorí Stanislav Macko z Asociácia cestovných kancelárií Slovenska.

"Samozrejme, ten partner hovorí v angličtine. Je teda možné, že niektorí cestujúci nerozumeli. Ale v každom prípade, z našej strany smerom k partnerovi v Antalyi bola komunikácia zaistená," doplnila Dufková. O znížený záujem klientov pre poruchu lietadla sa letecká spoločnosť neobáva. Navyše, zvažuje odškodnenie cestujúcich, ktorých sa viac ako 24 hodinové meškanie lietadla dotklo najviac.

Téme sa venuje reportér Jozef Kačmáry. INFORMÁCIE ONLINE TU.

ISIFA/ilustračná

Súvisiace články