Začalo sa posudzovanie diaľnice D1 na východe. Starostovia žiadajú ďalší zjazd
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BIDOVCE / Začal sa proces posudzovania vplyvov na životné prostredie pre náš najvýchodnejší úsek diaľnice D1. Celková dĺžka tohto úseku medzi Bidovcami a štátnou hranicou s Ukrajinou je 72 kilometrov, pričom je naplánovaných osem zjazdov a výjazdov. Starostovia z okresov Michalovce a Vranov nad Topľou však požadujú jeden zjazd navyše, a preto sa rozhodli podať hromadnú pripomienku.
Miestni obyvatelia požadujú, aby v danej lokalite vznikla aj mimoúrovňová križovatka. „Doteraz trvá cesta na diaľnicu približne 30 minút, no s novým zjazdom a výjazdom by sa čas skrátil na 4 až 20 minút, čo je výrazný rozdiel,“ vysvetlil starosta Nižného Hrušova Ján Fenčák.
Podanie pripomienky proces schvaľovania projektu nezdrží. Diaľničná spoločnosť predstavila navrhovaný variant, ktorý je možné doplniť. „Práve sa začalo posudzovanie vplyvov na životné prostredie a v rámci ďalších konaní sa bude rozhodovať o finálnom riešení,“ uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Tomáš Ferenčák.
Dostupnosť aj hospodárska prosperita
Križovatka medzi obcami Moravany a Rakovec nad Ondavou má priniesť regiónu nielen lepšiu dostupnosť, ale aj hospodársku prosperitu. Na severe podporí rozvoj cestovného ruchu pri Domaši, na juhu pomôže Medzibodrožiu prilákať investorov.
Výstavba križovatky by nemala byť náročná ani technicky, ani finančne. V tejto oblasti totiž vznikne významný logistický uzol pre výstavbu diaľnice. „Stavebné mechanizmy sa na stavbu musia dostať, takže ich tam určite vybudujú. Teraz ide o to, aby sa táto infraštruktúra zachovala,“ dodal Peter Báthory, predseda združenia Diaľnica na Zemplín.
„Doručené relevantné pripomienky ministerstvo zohľadní v ďalšom kroku procesu, v tzv. určení rozsahu hodnotenia,“ uviedlo Ministerstvo životného prostredia SR vo svojom stanovisku.