Prvú etapu severného obchvatu Prešova na R4 by malo postaviť združenie vedené Váhostavom
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA - Prvú etapu severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 by malo vybudovať združenie na čele so spoločnosťou Váhostav - SK, a. s., Bratislava. Výstavbu úseku v dĺžke 4,3 kilometra navrhlo za najnižšiu cenu 142,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) spomedzi piatich uchádzačov. Partnerom Váhostavu je spoločnosť TuCon, a. s., Žilina.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) prijala ponuku združenia a plánuje s ním uzavrieť zmluvu o dielo. Vyplýva to z informácie o vyhodnotení ponúk vo verejnej súťaži, vyhlásenej ešte v závere roka 2017. Predpokladaná cena stavebných prác, plánovaných na 1 340 dní (tri roky a deväť mesiacov), s ukončením v roku 2023, bola takmer 170 miliónov eur bez DPH. Ponuka úspešného združenia dosahuje 84 percent z očakávanej hodnoty zákazky.
"NDS vyhodnotila ponuky a 6. júna odoslala uchádzačom oznámenie o výsledku. Víťazným uchádzačom sa stalo združenie Váhostav - SK a TuCon. Toto rozhodnutie zatiaľ nie je právoplatné, nakoľko ostatní uchádzači môžu podať odvolanie do desiatich dní od doručenia rozhodnutia NDS," uviedla dnes pre agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Diaľničiari plánujú podpísať zmluvu o dielo pre výstavbu prvej etapy obchvatu Prešova na R4 v druhom júlovom týždni, s prácami by sa malo začať 29. júla. "Tieto termíny platia iba za predpokladu, že nepríde k odvolaniu voči rozhodnutiu NDS o vyhodnotení ponúk," poznamenala Michalová. Najväčšie zdržanie pri vyhodnocovaní súťaže spôsobilo viacnásobné overovanie stavebných referencií z Ázie.
NDS vyhodnotila ponuky piatich uchádzačov, kritériom bola cena. Druhú najnižšiu cenu v tendri predložila spoločnosť Hochtief SK, s. r. o., Bratislava, a to vo výške 143,6 mil. eur bez DPH. Tretie v poradí združenie spoločností Eurovia SK, a. s., Košice (vedúci člen), Eurovia CS, a. s., Praha a Doprastav, a. s., Bratislava a Metrostav, a. s., Praha chcelo časť prešovského obchvatu postaviť za 144,4 milióna eur. Združenie Strabag, s. r. o., (vedúci člen) a Tubau, a. s., Bratislava navrhlo cenu výstavby v objeme 153,2 milióna eur a združenie Inžinierske stavby, a. s., Košice (hlavný člen), PORR, s. r. o., Bratislava a Chemkostav IS, s. r. o., predložilo ponuku vo výške 188,4 mil. eur bez DPH.
Výstavba prvej časti obchvatu Prešova na R4 bude financovaná z prostriedkov štátneho rozpočtu. Úsek cesty bude mať plný profil so štyrmi pruhmi, šírku 24,5 metra a navrhovanú rýchlosť 100 kilometrov za hodinu. "Začiatok stavby sa nachádza v križovatke Prešov, západ, ktorá je v súčasnosti realizovaná v rámci výstavby diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh. Koniec úseku je v kilometri 4,3 za mimoúrovňovou križovatkou Prešov, sever, ktorá je križovatkou rýchlostnej cesty R4 Prešov - severný obchvat a preložky cesty I. triedy I/68," uviedla NDS v tendri.