Namiesto dovolenky nočná mora: Mladučké Slovenky uviazli v Abú Zabí
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Pozrite si aj archívnu reportáž o zrušených letoch kvôli štrajku
ABÚ ZABÍ / Dve mladé Slovenky sa v Spojených arabských emirátoch ocitli v neľahkej situácii po tom, čo im zrušili let domov. Tvrdia, že cestovná agentúra Invia im nepomohla a všetko si museli riešiť samy. Invia však odmieta zodpovednosť a tvrdí, že dievčatám ponúkla alternatívy, ktoré odmietli, informuje portál Topky.sk.
Narodeninová oslava v zahraničí
Sarah a Sofia, obe 19-ročné, odleteli 24. júna do Abú Zabí, aby spoločne oslávili narodeniny. Spiatočný let mali zabezpečený spoločnosťou Wizz Air. Priamo na letisku však s hrôzou zistili, že ich let neexistuje.
"Ako prvé sme volali na číslo, ktoré sme našli na webe invia.sk. Odkázali nás na hotline, kde sme boli 41. v poradí, čo znamenalo čakanie 50 minút. Pri volaní z Abú Zabí by to stálo neuveriteľné peniaze, tak sme to položili," opísali dievčatá pre portál Topky.
Bez pomoci a stratené v emirátoch
Následne sa Slovenky obrátili priamo na aerolinky Wizz Air. Tie im podľa ich slov oznámili, že ďalších sedem až desať dní žiadny let nepoletí. Odporučili im hotel Crown Plaza Yas Island, no s tým, že Invia im zrušila let, a tým pádom už nepatria pod Wizz Air. "Pracovníci spoločnosti nám ukázali, že letenky boli zrušené a peniaze vrátené," dodali dievčatá.
Po deviatich hodinách čakania im zákaznícky servis Invie zabezpečil nové letenky cez Pegasus Airlines s prestupom v Istanbule, s odletom až 1. júla.
"Ako dve mladé študentky cestujúcich samé sme museli na vlastné náklady zháňať ubytovanie, platiť drahé taxíky a nakoniec aj kupovať nové letenky. Celkovo sme tak minuli približne dvetisíc eur, čo je pre nás obrovská suma," zúfajú Slovenky.
Invia: Ponúkli sme riešenia, dievčatá odmietli
Invia, ktorá funguje ako cestovná agentúra, teda sprostredkovateľ zájazdov iných cestovných kancelárií, sa bráni. Poukazuje na rozdiel medzi cestovnou agentúrou a cestovnou kanceláriou. Kým cestovná kancelária vytvára zájazdy sama, cestovná agentúra ich iba sprostredkováva.
Podľa Invie mal ubytovanie klientkám zabezpečiť dopravca, teda Wizz Air. "Letecká spoločnosť Wizz Air im kvôli zrušenému letu poskytla hotel, ale pretože sa rozhodli využiť inú možnosť dopravy, rezervácia u dopravcu bola zrušená a klientky si ďalší pobyt hradili samostatne," uviedla Invia.
Spoločnosť tvrdí, že dievčatám ponúkla aj skorší návrat, ktorý ale odmietli. "Cestujúcim sme ponúkli možnosť náhradného letu 28. júna priamo do Viedne bez ďalších nákladov, ktorú ale odmietli. Následne sme im poskytli letenky cez Pegasus Airlines s prestupom v Istanbule a pokračovaním do Budapešti," dodala Invia.
Po návrate dievčat do Európy podali sťažnosť, ktorú spoločnosť poslala partnerskej kancelárii LMX. "Pracujeme na nájdení najlepšieho riešenia," dodala firma s tým, že klientkam pomôže s reklamáciou. Invia tvrdí, že svojim klientkám bola počas ich pobytu v Abú Zabí k dispozícii a aktívne s nimi komunikovala.