Skoro jasno
19°
Bratislava
Miroslav
29.3.2024
Invalidný muž skončil bez vozíka aj dôchodku. Firma namiesto reklamácie pohrozila právnikmi
Zdielať na

Invalidný muž skončil bez vozíka aj dôchodku. Firma namiesto reklamácie pohrozila právnikmi

OHRADZANY / Invalidnému mužovi sa celá rodina poskladala na elektrický invalidný vozík. Chceli, aby bol samostatný a nabral chuť do života. Vozík sa však po pár mesiacoch pokazil, reklamáciu mu neuznali a za opravu si vyúčtovali takmer polovicu kúpnej ceny. Kým pán Štefan má hlavu v smútku, firma si pochybenie nepripúšťa a voči rodine chce podniknúť právne kroky.

Ešte pred troma rokmi bol pán Štefan z Ohradzian aktívnym človekom. Po mozgovej príhode je ale odkázaný na invalidný vozík."Tu, kde ho vidíte, tu sedel a plakal on stále, že je nepotrebný, tak aby aspoň dostal takú chuť do života," poznamenala Mária Kičinová, sestra invalidného muža. 

Na 70. narodeniny sa mu rodina poskladala na elektrický invalidný vozík. Používaný mu ho objednali z pražskej firmy a dokopy zaň zaplatili viac ako 700 eur. Po pár mesiacoch sa však objavil problém. Vozík išiel vpred, no cúvať sa nedalo. "Ja som volal tam, že spiatočka nejde. A on hovorí, že čo chcem, keď už sedem mesiacov mám. Tak mu hovorím, že záruka je," vysvetlil majiteľ vozíka Štefan Kačmár. 

Za opravu si vyúčtovali takmer polovicu kúpnej ceny

"Že treba vymeniť uhlíky. A po dvoch dňoch volajú, že museli vymeniť motor a 300 eur treba zaplatiť za motor," priblížila Mária Kičinová. "Celý dôchodok skoro za opravu," skonštatoval Štefan Kačmár. "Reklamačné oddelenie reklamáciu, bohužiaľ, neuznalo a preto sme sa s pánom Kačmárom dohodli na spoluúčasti na oprave a doprave," píše sa v stanovisku zástupcu firmy. 

Podľa slov pani Márie im reklamáciu neuznali z dôvodu, že vozík bol používaný v nevhodnom teréne. "Práve ten vozík dávajú, ako prechádza po parku, obrubníky, nikto nekupuje vozík, aby si ho dal do jedálne a naňho pozeral. Že vozík už nie je v záruke, že je po záruke. Hovorím, pani nehovorte také, lebo máme papier, že záruka je 12 mesiacov," uviedla Mária Kičinová. 

"Pred tým bol telefonicky informovaný a s cenou aj postupom súhlasil. Mohol to odmietnuť, ale neurobil tak," oponoval zástupca firmy. 

Firma namiesto reklamácie pohrozila právnikmi

Pán Štefan zaplatil z obavy, že pri naťahovaní času ho to bude stáť viac. Najviac ho mrzí, že za opravu dal celý svoj dôchodok. "Vyhrážali sa tým, že penále budem platiť, že je vozík u nich, že ho nezoberiem. Ja som na druhý deň súhlasil, lebo si myslím, aj keď dám na súd, to by dlho trvalo," poznamenal Štefan Kačmár. 

"Celú záležitosť posúvame naším právnikom v Bratislave. Ak pani Kičinová neprestane s útokmi na našu spoločnosť, podnikneme patričné kroky," upozornil zástupca firmy. 

"Tak sa bežne robí, každá súčiastka, ktorú vymenia, vracajú. Oni nedoviezli, normálne sa priživujú na takých ľuďoch," uviedla Mária Kičinová. 

Vážne zdravotne postihnutý mladík nedokáže pracovať. Invalidný dôchodok mu ale zamietli: 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy