Jasno
12°
Bratislava
Žofia
15.5.2024
Novinky slovenskej pošty: Oznámenie o zásielke môžete dostávať na mobil
Zdielať na

Novinky slovenskej pošty: Oznámenie o zásielke môžete dostávať na mobil

BRATISLAVA / Slovenská pošta prináša v súlade so Stratégiou a koncepciou rozvoja spoločnosti pre roky 2013 - 2017 pre klientov nové elektronické služby. Cieľom je zvýšiť komfort poskytovaných služieb pre zákazníkov, zlepšiť kvalitu a úspešnosť doručovania a rozšíriť súčasné portfólio služieb.

Občania si od februára 2016 môžu na všetkých poštách vybaviť Elektronické oznamovanie zásielok. Nová služba nahradí takzvané žlté lístky a klienti budú oznámenia o zásielkach dostávať prostredníctvom SMS či e-mailov.

Slovenská pošta prináša inováciu aj v rámci platobného systému E-KOLOK. Súdne a správne poplatky bude možné uhradiť už aj cez mobilný telefón.

Elektronická informovanosť

Službu elektronické oznamovanie zásielok Slovenská pošta poskytuje na základe žiadosti klienta - adresáta, ktorou požiada poštu, že chce byť elektronicky informovaný o uložených listových zásielkach (doporučených listoch, poistených listoch, úradných zásielkach, neštandardných listových zásielkach) na pošte prostredníctvom SMS alebo e-mailu.

Stačí, ak adresát pri prvotnej registrácii uvedie telefónne číslo alebo e-mail, na ktoré si praje dostávať notifikácie. Zásielky, ktoré budú oznámené prostredníctvom tejto služby, bude Slovenská pošta vydávať na základe podacieho čísla zásielky (uvedeného v SMS alebo e-maile) a dokladu totožnosti adresáta. V prípade, ak si klient nevyzdvihne zásielku do niekoľkých dní, Slovenská pošta mu doručí aj papierové Oznámenie o uložení zásielky.

E-KOLOK

V rámci platobného systému E-KOLOK môžu občania v súčasnosti uhrádzať poplatky prostredníctvom samoobslužných platobných terminálov takzvaných kioskov, prostredníctvom platobného predpisu, ktorý občanovi vystaví úradník. Na poštách si môžu občania kúpiť nominálne ekolky a poplatky môžu taktiež uhrádzať aj prostredníctvom softvérových pokladní.

Musia si ale stiahnuť aplikáciu "E-KOLOK" cez Google play, potom si musia v aplikácii založiť svoj účet, následne vybrať požadovanú službu a zaplatiť cez platobnú kartu. Po zaplatení sa klientovi vygeneruje QR kód eKolku. Prehľad poplatkov má k dispozícii v časti Zoznam uhradených poplatkov. Klient sa potom na danom úrade preukáže QR Kódom eKolku na svojom mobile.

Novinky slovenskej pošty:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy