Modernizácia železničnej trati na Záhorí sa oneskorí o štyri roky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ZÁHORIE / Modernizácia železničnej trati na Záhorí sa oneskorí. Za Devínskou Novou Vsou až po hranicu s Českom sa okrem samotnej trate modernizujú aj železničné stanice, zastávky a mosty.
Plánovaný rok dokončenia je rok 2027
Trať vedie z Bratislavy do Českej republiky. Vzhľadom na to, že tu majú premávať vlaky až 200 km rýchlosťou, všetky železničné priecestia uzavrú, a vzniknú tu buď podjazdy alebo nadjazdy. Pôvodne modernizáciu trate mali dokončiť do konca roka 2023, podľa terajšej lehoty do konca roka 2027.
"Zmluvná cena diela zostala nezmenená to je zhruba 275 miliónov eur," hovorí Petra Lániková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky. V obci Zohor začali s rekonštrukciou železničnej stanice. Majú tam vzniknúť dve nové nástupištia.
Ide o stanicu ktorá je železničným uzlom. Dá sa odtiaľ cestovať na štyri smery - do Bratislavy a Čiech a potom do Záhorskej Vsi a do Rohožníka. "Prístup na jednotlivé nástupištia bude mimoúrovňovým podchodom, na každom nástupišti bude aj výťah, a tento podchod bude zabezpečovať aj prechod ľudí na druhú stranu železničnej trate," tvrdí Martin Zálesňák, starosta obce Zohor.
Keďže všetko je tam vo výstavbe pre cestujúcich to znamená obrniť sa veľkou dávkou trpezlivosti.
Toto železničné priecestie v obci Zohor zrušia, a nahradia ho nadjazdom v inej časti dediny. Železnice chceli, aby namiesto priecestia tam vznikol podjazd. Podľa starostu to však bolo v rozpore s územným plánom obce, napokon sa im podarilo obhájiť nadjazd s obchvatom dediny.
"Dovolím si povedať, že my sme asi jediná obec, ktorej sa v rámci rekonštrukcie podarilo vyjednať obchvat," dopĺňa Radovan Benkovič, starosta obce Plavecký Štvrtok.
Aj v Plaveckom Štvrtku chcú obyvatelia obchvat a nadjazd ako v Zohore. K ich názoru sa prikláňa aj starosta obce. Podľa hovorkyne železníc je pre nich záväzne záverečné stanovisko posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktoré hovorí o vybudovaní podjazdu.
"Železnice v tomto smere podali žiadosť o vydanie územného rozhodnutia. Momentálne územné konanie prebieha, a čakáme na jeho výsledok," objasňuje Lániková.