Mladí podnikatelia najviac bojujú s vysokými odvodmi
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA - Najväčšou brzdou v podnikaní mladých je daňovo-odvodové zaťaženie. Druhé miesto v rebríčku podľa indexu prekážok v podnikaní mladých patrí registračným, nahlasovacím a iným administratívnym povinnostiam. Na tretiu priečku sa dostala nestálosť legislatívy a zmeny zákonov. Informovalo o tom v utorok Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS).
Na základe výsledkov indexu daňovo odvodové zaťaženie vnímajú ako problém firmy vo všetkých sektoroch a regiónoch a intenzívnejšie firmy, ktoré majú zamestnancov. Pokiaľ ide o bariéru, ktorú tvoria registračné a nahlasovacie povinnosti, tak sa vnímanie tohto problému zväčšuje s rastom firmy. Čím väčšia je firma, či už z hľadiska tržieb alebo počtu zamestnancov, tým viac mladí podnikatelia vnímajú množstvo registračných a administratívnych povinností ako problém, ktorý ich brzdí v podnikaní. Zároveň túto bariéru intenzívnejšie vnímajú najmä mladší podnikatelia, ktorí vyrastali s modernými technológiami a jednoduchosť očakávajú aj v podnikateľskom prostredí.
„Z výsledkov Indexu v podnikaní mladých 2018 vyplýva, že dane a odvody najviac trápia začínajúcich podnikateľov. Naopak negatívne vnímanie častých zmien zákonov rastie spolu s dĺžkou podnikania firiem. Čím dlhšie firmy podnikajú a čím starší je majiteľ, tým horšie vidí frekvenciu zmien legislatívy,“ konštatoval Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska. Rovnaký index bol zostavený aj v roku 2015 a výsledky na prvých troch miestach sa podľa ZMPS nezmenili.
Cieľom indexu prekážok v podnikaní mladých je pomocou merateľnej veličiny hodnotiť podnikateľské prostredie očami mladých ľudí, porovnávať jeho vývoj v čase a zároveň zisťovať faktory, ktoré bránia rozvoju podnikania mladých ľudí na Slovensku. Index na jednej strane hodnotí stav podnikateľského prostredia na Slovensku a na druhej strane vplyv konkrétnych prekážok na firmy mladých podnikateľov. Zber dát pre prieskum v roku 2018 zabezpečila Slovak Business Agency. Reprezentatívny telefonický prieskum sa realizoval na vzorke 1 000 respondentov, ktorí podnikajú a majú menej ako 40 rokov.